מדריכי תיירים טוענים: מתפללים יהודים בקבר דוד מפריעים לעבודתנו. בתלונה שהגישו לאחרונה למשרד התיירות ולמשרד לביטחון פנים טענו נציגי המדריכים כי המתפללים במתחם מתערבים בהדרכות המועברות לקבוצות תיירים מחו"ל ובכך פוגעים בעבודתם. עוד הם טוענים כי המשטרה, שפתחה לאחרונה נקודת שיטור במקום, אינה מספקת מענה קבוע לחיכוכים שנגרמים בין יהודים לתיירים ולנוצרים שמגיעים לבקר במתחם הקדוש ליהדות ולנצרות.
הסאגה המוזרה סביב פסל דוד שחקן החיזוק במלחמה על הקבר כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
כבר זמן רב שבמתחם קבר דוד מתנהל קרב עיקש בין היהודים לנוצרים. הסיבה: המתפללים היהודים מבקשים למנוע כניסת נוצרים, מאז עלתה סוגית העברת השליטה במתחם מהרשויות בישראל לידי הוותיקן. המאבקים כללו עד כה מחאות והפגנות והגיעו גם לכדי פעילות מאורגנת מצד החרדים ופעילי ימין קיצוני.
אל תוך הבלגן הזה נכנסו לאחרונה גם מדריכי הטיולים. בפניה ששלחה אגודת מורי הדרך בישראל, שמייצגת כ-2,500 מדריכים, לשר התיירות ולשר לביטחון הפנים ביקשו חברי האגודה התערבות מהירה בנעשה במתחם הקבר ש"נשלט על ידי קבוצה חרדית קיצונית העושה בו כבתוך שלה", כהגדרתם.
עוד הם טענו שהאבטחה המשטרתית בכניסה למתחם אינה קבועה. לטענתם, קבוצות המתפללים מרעישות בכוונה בשביל להפריע להדרכות ומתערבים בתוכן המועבר לתיירים. לעיתים הם אף מנסים למנוע את כניסתם למתחם.
"מתלונות של מורי דרך שהצטברו במשרדי האגודה, אנו למדים כי באזור הקבר ובחדרים הסמוכים לו נוהגות להתרכז קבוצות של מתפללים, הנוהגות בקולניות ולמעשה מקיימות שם התכנסויות המוניות", נכתב בפניה. "במהלך ההתכנסויות הללו נוהגים חלק מהנוכחים לשאת דברים בקולות רמים, להצטופף, לדחוף – וכאמור, לעתים גם למנוע כניסת מבקרים".
במכתב, עליו חתום יו"ר האגודה בני כפיר, צוין גם שהפעילים היהודים החלו לייבא למתחם קבוצות גדולות של יהודים, במטרה אחת: להקשות בכוונה על הביקורים במקום. "הם אף מונעים גישה אל אתר הקבר", הוסיף. "הדבר גורם לאי נעימות רבה, פוגע בחוויית התיירים ופוגע במוניטין של ישראל כמדינת תיירות בכלל ובזה של ירושלים בפרט".
על פי העדויות שהצטברו באגודה, באחד המקרים מדריך שליווה זוג תיירים נדחף על ידי מתפלל שנעזר בדוכן עץ. הוא אף חסם את הכניסה לחדר התפילה תוך שהוא זועק בקריאות מחאה נגד ביקורי התיירים במתחם הקדוש. לטענת המדריך המבקרים נמלטו מהמקום בפחד.
בנוסף מתלוננים באגודה על כך שהמתחם הפך בתקופה האחרונה למעין ישיבה תורנית, בה מתקיימים שיעורי תורה המוניים וקולניים. "מתפללים רבים מגיעים למקום ונוצרה בו צפיפות גדולה", מספר אחד מהם. "זה גורם לתחושת אי נוחות ותיירים רבים מתלוננים על כך". יו"ר האגודה כפיר: "בינתיים לא קיבלתי התייחסו רצינית ממשרדי הממשלה".
משרד התיירות: "מתחם קבר דוד נמצא תחת אחריותו של המרכז למקומות קדושים ופניית איגוד מורי הדרך הועברה על ידי משרד התיירות להמשך טיפול המרכז. משרד התיירות רואה חשיבות רבה בנושא הנגישות למקומות הקדושים לתיירים בני כל הדתות וידון בנושא עם הגורמים הרלוונטיים".
המשטרה: "במתחם הקבר מוצב סדרן מטעם הקרן למורשת הכותל שתפקידו ניהול המתחם ושמירה על נהלי המקום. יחד עם זאת הוקמה נקודת משטרה בהר ציון סמוך לקבר דוד ובמידה והסדרן פונה בחשד לעבירה פלילית המענה הינו מיידי וזמין".