הרב אליעזר ברלנד, מנהיג חסידות שובו בנים שממתין בהולנד לערעור בסוגיית הסגרתו לארץ, זוכה לאחרונה לגל של מבקרים שמבקשים שיימול את בניהם. בחסידות מציעים למבקשים שירותי מילה בחבילה שכוללת סידור של מוהל וסיוע עם הטיסה והלינה.
צפו: התנוחות המביכות של הרב ברלנד זעזוע בחסידות: נכדו של הרב ברלנד התאבד כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
הרב ברלנד, שנמלט מהארץ אחרי שהתעוררו תלונות נגדו על ביצוע עבירות מינו, הספיק בשנתיים האחרונות לדלג בין מדינות רבות. בחצי השנה האחרונה התיישב בהולנד ומנהל משם ביחד עם עורכי דינו מאבק משפטי נגד נדרישה להסגיר אותו לישראל. השבוע דחה בית המשפט העליון בהולנד את הערעור שהגיש הרב נגד ההחלטה להסגירו לישראל. כעת ממתינה ההחלטה לאישורו הסופי של שר המשפטים המקומי.
בינתיים, עשרות מתלמידיו המתגוררים בארץ נוהרים לקהילה שבנה הרב סביבו, ביניהם פליטי הריאליטי האחים גת. לאחרונה מגיעים לבקר את הרב גם הורים רבים לתינוקות, שמבקשים שברלנד יהיה הסנדק בברית המילה של בניהם. לשירות הבריתות גויס תלמידו יוסף שור, שהוכשר כמוהל מוסמך, ובתיאום עם גבאיו מסדר מקומות לינה למשפחות שמגיעות להולנד ומבקשות שהרב ברלנד ישתתף במעמד המשמעותי בחיי בנם.
שור, ששוהה באמסטרדם עם אשתו, סיפר השבוע שהוא אינו דורש תשלום עבור עבודתו ושההורים הם שבוחרים אם להעניק לו גמול כספי על מאמציו. לדבריו, רוב ההורים מגיעים להולנד כשהאם כבר נמצאת בחודש התשיעי להריונה, ואחרי הלידה הם מובאים לערוך את הברית בבית ברלנד. "מבחינת החוק התינוק שנולד ישראלי לכל דבר, אבל צריך לסדר לפני כן את הסיפור מול משרד הפנים", הוא מסביר. עד כה קיים ברלנד עשרות בריתות, שבהן חילק כיבודים וברכות לחסידיו. מקורביו אומרים שאם יישאר בקביעות בהולנד, בכוונתו לבסס שם את קהילתו ואלפי חסידיו ינהרו לשם ככל הנראה ברכבת אווירית. "זה קרה גם במרוקו ובזימבבואה, רק שלהטיס את ההורים לשם היה מסובך מאוד", מספרים בחסידות.
תלמיד ב'שובו בנים' סיפר השבוע ל-mynet שבחסידות מאמינים שיש השפעה רוחנית גדולה בזמן חיתוך העורלה לתינוק בן שמונה ימים, ולכן הם מבקשים שרבם הרוחני יהיה נוכח באותה שעה. לדבריו, טקסי הברית האלה מתקיימים מול קהל מצומצם, כשרוב בני המשפחה אינם מגיעים לטקס אלא רק האב והאם עם התינוק הטרי.