חוגי מדע, אלקטרוניקה, כלי הקשה ודרבוקה לבנים ואילו חוגים לבישול בריא, תספורות ותסרוקות ותאטרון בובות לבנות. כך עולה מפירסום של המינהל הקהילתי בנווה יעקב.
היחידה הסמויה שתחשוף הדרת נשים באוטובוס לא תאמינו ממה מדירים נשים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
לפני יומיים (יום א') פירסם המינהל הקהילתי רשימת חוגים אותם הוא עומד להפעיל עבור תלמידי תלמודי התורה בשכונה ולבנות הלומדות ברשת החינוך החרדית בית יעקב.
מדובר בחוגים המתקיימים אחת לשבוע ומסובסדים על ידי העירייה ולכן עלותם נמוכה מאוד ומסתכמת ב-40 שקלים לחודש כולל חומרים. החוגים מיתקיימו בשלוחה החרדית של המינהל הקהילתי בקריית קמיניץ שבשכונה.
החוגים מתקיימים כמובן בהפרדה מלאה, אבל מה שמתברר על פי הרשימה, היא כי ישנם חוגים "גבריים" המיועדים לבנים בלבד והם חוגים המתקשרים למדעים מדוייקים כאלקטרוניקה, וכן לימוד נגינה.
ובמה נאלצות להסתפק הבנות? בתיאטרון בובות, דרמה אבל יותר מכל קורס בישול בריא, קורס תספורות ותסרוקות וכן סדנת בלונים, שבקריית קמיניץ טוענים כי יש לה ביקוש גדול.
חברת המועצה לורה ורטון פנתה למינהל התרבות והפנאי בעירייה בדרישה להפסיק את הסיבסוד של החוגים הללו כל עוד קיימת הדרה של בנות , לדבריה גם בנות מתעניינות במדעים מדוייקים, אלקטרוניקה וזכאיות ללמוד לתופף או לנגן בקלרינט וסקספון. "דרשתי מהנהלת העירייה את התערבותה המיידית נגד הדרת בנות ולאפשר הרשמה חופשית לכל החוגים".
במינהל הקהילתי נווה יעקב אומרים כי קיימים חוגים הפתוחים לכל הילדים והחוגים מעורבים. הם מדגישים כי בפירסום הנוכחי מדובר במיגזר החרדי ופעילותו מתקיימת בשלוחה החרדית של המינהל ועל פי השקפת עולמם של החרדים.
העירייה בתגובה: "המינהל הקהילתי הוא האחראי לקביעת התכנים ואופיים ולא העירייה. החוגים נקבעים על פי ביקוש תושבי השכונה".