מאבק הרבנים נגד השימוש באינטרנט מגיע לעמדת חזני בתי הכנסת: לאחרונה הוכרז בבית כנסת בשכונת הבוכרים על איסור להעלות כשליח ציבור בתפילות או בקריאת התורה אדם המחזיק במכשיר סלולארי בו יש אינטרנט או הודעות sms.
מדוע אסור להחזיר סמארטפון שאבד? מחזיקה בנייד לא כשר? עופי מהסמינר! כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בהודעה שיצאה בבית כנסת מוסיוף, הנחשב למעוז ש"ס בשכונה, נכתב כי בהוראת גבאי בית הכנסת וגדולי הדור, ובראשם הרב עובדיה יוסף ז"ל, "מי שמחזיק במכשיר טלפון לא כשר אינו יכול לעלות לשליח ציבור".
יצוין כי בניגוד להנהגה החרדית, שמקצינה את יחסה למשתמשים במכשירי סלולר שלא זכו לאישור ועדות הרבנים, בשבוע שעבר העז הרב יוסף כהן להביע בפומבי את דעתו השלילית על הרבנים המחמירים. "זה לא נכון מה שכל הרבנים אומרים, שאסור להחזיק את הטלפון אם הוא לא כשר", טען. "כל דבר בעולם יכולים לנצל לכשרות. אין לי אייפון, ואני גם לא יודע איך משתמשים בזה, אבל שמעתי מאנשים יראי שמים שיש להם חסימה והם לא יכולים לעשות בזה שום עבירה", טען כהן בשיעורו השבועי בשכונת הבוכרים.
בהמשך השיעור, שצוטט באתר 'חרדים 10', עלה כהן להתקפה נגד הרבנים האשכנזים, אותם האשים בתאוות בצע. "כל אחד צריך שיהיה לו מספר כשר. למה? כי האשכנזים צריכים לגנוב את הכסף של האנשים? איפה זה כתוב? הם הולכים לרבנים שלא מבינים מה זה טלפון ואיך מדברים בטלפון – ומפתים אותם שכל אחד צריך לקחת פלאפון כשר. זה לא נכון", אמר.