על רקע כניסת המפלגות החרדיות לממשלה, מבקשים כעת בסיעות החרדיות בעירייה "לתפוס טרמפ" על הצלחתן במשא ומתן הקואליציוני ודורשים להגדיל תקציבים עבור המגזר החרדי, להרחיב פעילויות ובעיקר לפעול למען חיזוק הצביון החרדי בעיר.
מה רצו החרדים מהספורטק החדש? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בשבוע האחרון העבירו החרדים מסרים לראש העירייה ניר ברקת, במסגרתם דרשו להגדיל את התקציב לתרבות חרדית שעומד כיום על חמישה מיליון שקלים.
לטענתם, קיים חוסר פרופורציה בין תקציבי התרבות לציבור הפלורליסטי לבין התקציבים המיועדים לתרבות החרדית. בשלב הראשון ביקשו החרדים הקצאת מיליון וחצי שקלים לטובת למעלה מעשרים קונצרטים עם טובי החזנים בכל רחבי העיר. כמו כן, הם דורשים הגדלה משמעותית של תקציב המחלקה לספורט חרדי שכיום מסתכם בקצת פחות משני מיליון שקלים.
חבר המועצה אליעזר הוכברגר, יו"ר סיעת יהדות התורה, אומר כי הוא מקווה מאוד שהצטרפות המפלגות החרדיות לממשלה תעניק הרבה יותר כוח לסיעות החרדיות והתוצאה היא חיזוקם של האגפים החרדים. יעקב הלפרין, נציג חב"ד במועצת העירייה, מוסיף: "בהחלט אנחנו נתחזק, העובדה שגפני יהיה יו"ר ועדת הכספים תקנה כוח לנו לחברי המועצה החרדים".
"מתחם ורבורג" בקרית יובל, שנחשב לסלע המחלוקת בין תושבי השכונה הפלורליסטיים לבין החרדים, עלה שוב. עכשיו דורשים החרדים לחלק את המתחם, שהיה מיועד בעבר לישיבה חילונית, לשניים. חלק אחד יועבר לחילוניים ועל החלק השני הם דורשים להקים תלמודי תורה ומוסדות חינוך לחרדים.
בנוסף קוראים החרדים להקמת קריית החינוך החרדית ברמת אשכול. מדובר בתוכנית שאושרה בסוף הקדנציה הקודמת של ברקת, אך מתוך חשש לפגוע בשכונות הגבעה הצרפתית וצפונה של רמת אשכול שעוד נותרו בהן מספר חילוניים, הוכנסה התוכנית להקפאה. קריית החינוך אמורה לכלול 14 מוסדות חינוך חרדים במרכזה של רמת אשכול ועוד ארבעה גני ילדים. בגבעה הצרפתית מבטיחים כי השכונה תיפנה לבג"צ ותעשה הכל כדי למנוע את הקמתה של הקריה החרדית.
גם בשטח נרשמה הסלמה בסוגיית השבת. בשבת האחרונה הגיעו עשרות חרדים למחות על חילולי השבת ברחוב הנביאים, ידו אבנים ומנעו ממוניות השרות מלנסוע ברחוב. כוחות משטרה שהגיעו למקום פינו את המפגינים, וההערכה היא שאירוע זה מסמן את תחילת הפגנות הקיץ הידועות באלימותן.
העירייה: "בתקציב 2015 ישנם גידולים רבים בתקציבים בתרבות וספורט לכל המגזרים. והעירייה משיכה לעודד התרחבות של תחומים אלה".