הצצה ראשונה למונומנט החדש של ירושלים: פירמידת החירות במתחם קולנוע עדן לשעבר במרכז העיר. האדריכל הבינלאומי דניאל ליבסקינד, שתכנן את המבנה שהוקם בגראונד זירו (ובליווי האדריכל הישראלי יגאל לוי), חתום על מה שיכול להפוך לסמל החדש של הבירה.
איזה הבדל: כך נראה המגדל הקודם שאושר במתחם מבט ראשון: הבנייה החדשה בשכונת גילה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
הפירמידה תתנשא לגובה של 105 מטר ויהיו בה 32 קומות. בארבע הקומות הראשונות יהיה לובי מפואר ויפעלו חנויות. שש הקומות הבאות ישמשו כמלון, ומעליהן יהיו 18 קומות של דירות יוקרה. ארבע הקומות העליונות בקצה הפירמידה יוכשרו לטובת הציבור לתצפית ולמסעדה בשחקים.
חציו של המבנה הענק יהיה מאבן וחציו מזכוכית וישולבו בו אלמנטים יהודיים מסורתיים כגון מגיני דוד לאורכו של הבניין. בקומה תת־קרקעית יוכשר שטח למוזיאון שייעודו ייקבע בנפרד על ידי העירייה. בנוסף יוקמו שטחים תת־קרקעיים וחניון גדול המחולק לחמישה מפלסים. היקפי הבנייה מעל הקרקע יעמדו על 35,500 מ"ר עם 806 אחוזי בנייה.
למרות הגבהת המבנה, כיוון שמדובר בפירמידה, שטחי הבנייה לא יגדלו ולמעשה אף יקטנו במידת מה יחסית לתוכנית הקודמת שאושרה לפני כמה שנים.
הוועדה המקומית בראשות סגן ראש העירייה קובי כחלון, שאישרה השבוע את התוכנית, קבעה כי אישור התוכנית יהיה מוגבל בזמן לתקופה של כחמש שנים ואם בתקופה זו לא תחל הבנייה המיזם יתבטל.
כחלון: "נפגשתי עם היזם של המתחם ואחד התנאים שאמרתי למקדמיו היה שישאירו את האדריכל. הם גם השקיעו בתכנון המחודש השקעה רבה".
כל חברי הוועדה תמכו בפרויקט פרט לחבר המועצה פפה אללו. גובה הבניין חורג מהגובה המרבי שהוגדר בתוכנית המתאר העירונית (26 קומות) והנימוק שמדובר באטרקציה ולכן אפשר להתגמש אינו מקובל עליו.