תושבי רחוב יעקב סלמן וסביבתו הקרובה ברמת בית הכרם יוצאים נגד תוכניות העירייה להקים במקום מתחם גני ילדים. לטענתם, מדובר ברחוב הולנדי ללא מדרכות שסובל כבר כיום מקשיי נגישות ותחבורה, והמיזם יעמיס מאוד על התשתית הקיימת.
שיא חדש: גן לילדים בני שלוש עד שש מה מוצאים בחצרות גני ילדים? (רמז: לא נדנדה) כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
יעקב סלמן הוא רחוב ללא מוצא שבבתים שלאורכו גרות כמאה משפחות שלרבות מהן יש שתי מכוניות. מבנה הרחוב הקיים אינו מאפשר נסיעה של שני כלי רכב במקביל ואין אפילו אפשרות לעשות פניית פרסה כדי לצאת ממנו. כמו כן יש בו מחסור חמור במקומות חניה.
על פי תוכנית חדשה שמקדמת העירייה יוקם ברחוב מתחם של ארבעה גני ילדים ובית כנסת. לפני כמה ימים אף החלו העבודות ליישור הקרקע במתחם המתוכנן.
התושבים טוענים שפרויקט בסדר גודל כמו זה שהעירייה מתכננת יוסיף תנועה יומיומית של עשרות כלי רכב נוספים, ייצור עומסי תנועה בלתי נסבלים וסכנה להולכי הרגל.
השבוע הם פנו בכתב, באמצעות עורכת הדין חגית זיו, למנהל אגף התחבורה בעירייה חזי שוורצמן וטענו שיש לעצור את הבנייה לאלתר ולמנות מהנדס תנועה שיבחן את הנושא מחדש. אם העירייה לא תמצא פתרונות ראויים, התושבים שוקלים לפנות לערכאות משפטיות ולפתוח בצעדי מחאה וערוך מאבק ציבורי נגד בניית המתחם.
העירייה: "לאור הגידול המבורך במספר הילדים בשכונת רמת בית הכרם עלה הצורך לבניית 2 כיתות גן נוספות. על פי תכנית בנין עיר מאושרת, המגרש ברחוב יעקב סלמן מיועד להקמת 3 כיתות גן ופונקציה ציבורית נוספת. עם זאת, בשלב זה ובהתאם לצורך, הוחלט על הקמת 2 כיתות גן בלבד.
"כל ההיתרים הנדרשים לבינוי הכיתות יעשו ע"פ חוק ונושא תנועת הרכבים ברחוב ומתחם החניה נבחנים ע"י יועצת תנועה מוסמכת אשר תעביר את המלצותיה תוך התחשבות בטענות הדיירים".