מבית החולים לאולם השמחות: צוות המחלקה הפנימית בבית החולים הדסה התגייס לטובת מטופלת במצב קשה שמשפחתה ביקשה לשחרר אותה לטובת השתתפות בחתונת נכדתה בקלנסווה. ילדיה של המטופלת בת ה־72 פנו לד"ר אייל מזרחי שמטפל בה בבקשה לשחרר את אמם כדי שתוכל להגיע לחתונת נכדתה, אך לא תיארו לעצמם את ההתגייסות הספונטנית של צוות בית החולים לטובת העניין.
הצצה נדירה: חתונה בקהילה סגורה בסנהדריה תוכנית בעירייה: חתונות פרטיות בארנה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
ביום שישי לפני כשבועיים הוכתר המבצע בהצלחה, ולאולם החתונות בקלנסווה הגיעה המטופלת בליווי רופא ואח שהתנדבו ללוות אותה. לאחר סיום האירוע הוחזרה הסבתא לבית החולים.
המטופלת, תושבת בית צפאפה, סובלת מסרטן ריאות ומקוצר נשימה קשה. בעקבות זאת היא מאושפזת בחודשים האחרונים במחלקה הפנימית בהדסה במצב קשה אך יציב ונזקקת למעקב רפואי ולמכשיר הנשמה. כשבוע לפני יום החתונה של נכדתה החלו במחלקה בהכנות לוגיסטיות לטובת השתתפותה באירוע.
מלבד גיוס צוות רפואי שילווה אותה נדרשה התאמת מכשור רפואי לגופה ובדיקת מכשיר ההנשמה הנייד כדי להבטיח טיפול מהיר אם חלילה תתרחש נפילה של מערכות הגוף בזמן שהותה הרחק מבית החולים. ההכנות למבצע המורכב כללו גם גיוס ציוד רפואי ואמבולנס, שהעביר את המטופלת מבית החולים למרכז הארץ וחזרה לירושלים.
אח המחלקה אשרף גרה, שנרתם יחד עם ד"ר מזרחי לטובת הליווי, ניסה לגייס אמבולנס מתנדב ממאגר האמבולנסים של בית החולים, אך בגלל כוננות לקראת יום העצמאות הדבר לא התאפשר. "מאוד הדאיג אותי איך היא תיראה עם כל המכשירים הרפואיים ואני יודע שזה מאוד חשוב למשפחות. עשינו מאמץ גדול להשיג מכשיר קטן שדרכו היא תוכל לדבר עם הכלה", מספר גרה.
במהלך החתונה הורה ד"ר מזרחי על ניתוקה של המטופלת ממכשיר ההנשמה למספר דקות. כשהיא מנותקת מהמכשיר פגשה הסבתא את הזוג הטרי והספיקה לברך אותם לפני שחוברה חזרה למכשיר מציל החיים. בתה סיפרה השבוע שכשביקשו טופס שחרור לפני כחודש קינן בלבם ספק שמצבה של הסבתא לא יאפשר זאת, אך בצוות הרפואי התעקשו לארגן כוח אדם וציוד לטובת הפרויקט המסובך. "יום לפני החתונה היינו בלי מכשיר הנשמה ובלי אמבולנס כי הם לא עובדים ביום שישי", היא מספרת. "כבר חשבנו שהיא לא תגיע, אבל כל המחלקה התגייסה עד שהשגנו את זה".
גרה סיפר שבמהלך החתונה שבה היו צמודים לסבתא הגאה הם חשו 'אורחי כבוד' בשל הסכמתם להתגייס לפרויקט. הבת מוסיפה שהגעתה של אמה לחתונה לוותה בהתרגשות גדולה כיוון שחוץ מילדיה אף אחד לא ידע על המבצע הרפואי. "לא כולם ידעו שהיא תגיע. היו כאלה שנבהלו כשראו אותה יוצאת מהאמבולנס", היא מספרת. לדבריה, במשפחה חששו שהסבתא עלולה להתרגש מהסיטואציה, דבר שיכול להשפיע על מצבה הבריאותי, אך הליווי הרפואי הצמוד והמסרים מצד הצוות תרמו להרגעה. "ד"ר מזרחי הוא רופא נפלא ואנחנו לא נשכח לעולם את ההתגייסות הזו", מסכמים בני המשפחה.