כולם בחוץ: השחקנים מהבכירים ביותר בעולם הפשע בירושלים השתחררו לאחרונה בזה אחר זה מהכלא או מהמעצר בסמיכות זמנים שלא היתה כמוה. בימ"ר ירושלים נערכים לקראת החיכוך הצפוי, ומעריכים כי זה רק עניין של זמן עד שמישהו מהעבריינים יחזור לסורו.
סיוט במגדל היוקרה בהולילנד האישום: 'קוסם' היכה באגרופים אישה בהיריון כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
גורם בכיר במשטרה: "אני לא זוכר מצב כזה. תמיד ידענו לשמור כמה מהם בפנים. נראה כי חלקם מחכים לפעול ואז ינסו לפגוע באחרים".
להחזיר את השליטה אלי (קוסם) נעים, יעקב (עקא) שמעון, האחים נמרוד ויניב אילוז, והחל מהשבוע גם ירון כהן ואנשיו - כולם פעילים, מי בעבר ומי בהווה, בעולם העברייני של ירושלים, נמצאים כעת מחוץ לכותלי בית הסוהר או המעצר, לאחר שמועדי השחרור שלהם הגיעו בזה אחר זה.
ביחידה המרכזית של המחוז לא זוכרים סיטואציה כזו, שבה באותו פרק זמן השתחררו מסיבות שונות שמות מרכזיים שכאלו.
"המצב שבו כולם משוטטים בחוץ וצריכים כסף ושליטה רק מגביר אצלם את הרצון והיכולת לפעול", מסביר גורם במשטרה שמכיר מקרוב את תופעת העבריינות בירושלים. "זה אומר שייתכנו חיבורים ביניהם, גם עם גורמים חזקים מחוץ לעיר, מפגשים, סחיטות ומאבקי שליטה על הגביות בשוק האפור". היריבות בין הצדדים השונים עדיין קיימת, וההערכה היא שחלק מהמשוחררים ינסה בתקופה הקרובה לעשות מהלך שיביא לו שליטה.
החיכוך הממשי כרגע הוא בין נמרוד ויניב אילוז ואנשיהם לבין ירון כהן ואנשיו. בתחילת השבוע קרסו כתבי האישום שהגישה הפרקליטות נגד כל אחד מהצדדים, ולאחר הזיכוי של בני משפחת אילוז לפני כחודשיים זוכו גם ירון כהן ואנשיו מכל האישומים נגדם. עכשיו, כששני הצדדים בחוץ, ניתן לתאר באיזה מתח השטח מתנהל.
איומים וניסיונות רצח מבט חטוף על גיליון ההרשעות של המעורבים מספיק כדי להבין את רמת המסוכנות שלהם. אלי נעים, המכונה 'קוסם', הוא דמות מוכרת בעולם הפשע, שבילתה זמן רב במאסר. רק לפני כשנתיים הורשע בעבירות של סחיטה באיומים ותקיפה ונגזרו עליו 16 חודשי מאסר בפועל במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. יעקב שמעון, המכונה 'עקא', השתחרר לפני כמה שבועות לאחר שלוש שנים בכלא. יוחסו לו עבירות של אחזקת אקדח ואופנוע גנוב והוא נחשב לאדם מסוכן המקורב לעבריין הבכיר יצחק אברג'ל.
ליניב אילוז עבר פלילי עשיר, כשרק ב־2013 הוא שוחרר ממאסר ממושך. גם לאחיו נמרוד רשימת הרשעות קודמות, שעליה ריצה עונשי מאסר ממושכים. לירון כהן מספר הרשעות קודמות והוא שוחרר ממאסרו האחרון בשנת 2010.
התיק קרס - הנאשמים זוכו לפני כשנה אירע אחד העימותים האלימים ביותר שנרשמו בירושלים בין משפחות פשע, לפחות בשנים האחרונות. קרב פיזי שנמשך 42 שניות בלבד גרם לפציעתם של נמרוד ויניב אילוז ושל ירון כהן ואנשיו. כפי שפורסם בעבר ב"ידיעות ירושלים", המשפחות נפגשו ביום שישי סמוך לכניסת השבת בשכונת הר חומה והחלו להתקוטט עם אלות, מוטות ברזל וסכינים. בסיום האירוע פונו כל המעורבים לקבלת טיפול בבתי החולים.
ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים היו בטוחים בשלב זה כי יש מספיק ראיות כדי להכניס את שתי המשפחות לכלא לתקופה לא קצרה, החומר הועבר, והפרקליטות אכן הגישה כתב אישום דו־צדדי. אך ככל שהמשפט נמשך התגלה כי התיק קורס והמעורבים מוציאים את עצמם בדרך הבטוחה לחופשי.
זה התחיל בזיכוי של בני משפחת אילוז, שסנגורם עו"ד מיכאל עירוני טען במהלך כל המשפט שמרשיו פעלו מתוך הגנה עצמית. השופט אריה רומנוב, שדן בתיק כהן, כתב, "מדברי הצדדים ניתן להבין כי במשפט שהתנהל נגד האחים אילוז נטען על ידם כי הם הותקפו על ידי הנאשמים, ובדומה לטענה שהנאשמים (ירון כהן ואנשיו) טוענים לפני בית המשפט, טענו האחים אילוז כי הם פעלו מתוך הגנה עצמית. לפי מה שנמסר לי, נגד האחים אילוז ההליך הסתיים ובסיומו החליט חברי השופט דרורי לזכותם". כך למעשה יצא שלמרות ששני הצדדים טענו להגנה עצמית, שניהם זוכו.
באשר לתקיפה עצמה נטען כי בני משפחת כהן אכן הופתעו מבני משפחת אילוז. עדות לכך נמצאה בהאזנות הסתר שהתקינו בלשי הימ"ר במכוניתו של כהן בזמן האירוע. תמלילי אותן האזנות פורסמו לראשונה ב"ידיעות ירושלים" כבר לפני כשנה, ובין היתר נשמע אחד מבני משפחת כהן אומר כי האילוזים עשו להם 'כיפה אדומה'.
גם בעבירה של אחזקת סכין זוכה אחד הנאשמים מבני משפחת כהן, כשטען כי הסכין שהיתה ברשותו נפלה מידיו של יניב אילוז בזמן שהתעמת איתו. בני המשפחה הואשמו גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט לאחר שניסו לטשטש ראיה. עיקר הטענה נבעה מכך שלאחר האירוע יצר ירון כהן קשר עם אדם אחר וביקש ממנו לנקות את הרכב מכתמי הדם. מאוחר יותר טען כהן כי עשה זא