פרסום ראשון: תושבי סנהדריה התעוררו הבוקר להמולה גדולה בלב השכונה, המשטרה, מלווה בכוחות מג"ב ובצוות נרחב של עובדות סוציאליות - נכנסו למדרשה הסגורה של הרב אהרון רמתי. לפי שעה, חוקרי ובלשי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים עצרו את אהרון רמתי והוא בדרכו ליקירה במשרדי ההונאה. כמו כן, עיריית ירושלים הוציאה צו פינוי, סגירה והריסה מיידי לסמינר.
כחלק מהפשיטה, השוטרים החרימו את המחשבים של המדרשה, בתקווה למצוא עדויות על התנהלות המוסד בשנים האחרונות.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
הפשיטה באה לאחר חודשים רבים של מחאות והפגנות מצד הורים שבנותיהן נמצאות במדרשה ולמעשה ניתקו קשר עם משפחתן. הפשיטה נערכת מספר ימים לאחר שמשרד הבריאות מצא כי התנאים במקום מחפירים, ואף הורה לסגור את המטבח - כפי שמפרסם mynet.
העובדות הסוציאליות של עיריית ירושלים שוחחו היום (יום א') עם בנות המדרשה והסבירו להן כי התהליך שעובר על המדרשה מזיק להן. כמו כן, נשות המקצוע משכנעות את הבנות לצאת משם ולקבל טיפול ראוי. הצוות המקצועי של העירייה התקשה לשכנע את תלמידות המדרשה לבוא עימו ללשכת הרווחה, התלמידות מסרו ל-mynet כי "יש בלגן בפנים".
בלב לבה של שכונת סנהדריה שוכן סמינר 'באר מרים' בניהולו של הרב אהרון רמתי. על פי העדויות, כ-70 נשים הצטרפו למקום, שהפך לקהילה סגורה ומסוגרת, כשהן מתנתקות לחלוטין מהעבר שלהן ומהמשפחות שלהן. המשפחות הכואבות יחד עם בכירים במגזר החרדי הגדירו לא פעם את הסמינר ככת.
רק בשבוע שעבר, ערכו נציגי משרד הבריאות ביקורת פתע במדרשה, ממצאי הבדיקה העלו נתונים קשים על תנאי תברואה לקויים במוסד ובמטבח, עד כדי כך שבמשרד הבריאות הורו על סגירת המטבח לאלתר.
ממשטרת ירושלים נמסר: "במהלך החודשים האחרונים מתנהלת חקירה ביחידת ההונאה במשטרת ירושלים בעניין מדרשת 'באר מרים' וזאת בעקבות תלונות שהוגשו שעניינן חשד לביצוע עבירות פליליות וכלכליות במקום. במשטרת ירושלים הוחלט על הקמת צח"מ ביחידת ההונאה המחוזית לו שותפים כלל גורמי הטיפול והאכיפה וכן נציגי העיריה ובמסגרתו נבדקים חשדות לעבירות פליליות,כלכליות, וכן בתחום הרווחה, בטיחות, בריאות הציבור ועמידה בתקני משרד החינוך.
"במסגרת הצח"מ ועפי צו של בית המשפט הגיעו הבוקר צוות החקירה בהובלת ר׳ יחידת ההונאה של משטרת ירושלים, רפ״ק אייזיק סימון, יחד עם כלל הגורמים השותפים לפעילות למבנה המדרשה ולמבנים השייכים למדרשה. כאמור לצוות התלוו נציגי כלל גופי החירום בהם כב״ה, רשות הגז, נציגי חקירות מס הכנסה ירושלים, ביטוח לאומי, משרד הבריאות,משרד הרווחה,רשות האכיפה והגביה במשרד המשפטים וכן גורמי העירייה. במהלכו ביצע כל אחד מהגורמים במקביל חיפוש ובדיקה כנגד עבירות שבתחומו. מבדיקה של חברת הגז עלה כי במקום חיבור גז פיראטי. חברת הגז מנתקת ברגעים אלו את בלוני הגז למען בטחון דיירי הבית והמבנים הסמוכים. חוקרי ההונאה תפסו ממצאים בדירות שאליהן נכנסו ועיכבו עד כה לחקירה 6 בגירות החשודות בקבלת דבר במרמה.
"חוקרי ובלשי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים עצרו את אהרון רמתי והוא בדרכו ליקירה במשרדי ההונאה".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית י-ם הוציאה צו פינוי, סגירה והריסה מיידי לסמינר רמתי בהתאם לחוק מבנים מסוכנים".