כמעט 30 שנה אחרי שחשף את סודות הגרעין של ישראל, נראה שמרדכי ואנונו ממשיך להיות יעד מודיעיני ומשטרתי לוהט: שוטרי מג"ב פשטו בשבוע שעבר על חנות ספרים בעיר בה ביקר ואנונו, ועצרו אותו לבירור, כיוון שלפי תנאי שחרורו נאסר עליו לדבר עם תיירים יותר מחצי שעה.
מעסיקים פועלים ערבים? שלמו מס אבטחה החרדים דורשים: לסגור את גן החיות בשבת
התקרית אירעה ביום שישי האחרון במזרח ירושלים, והתפרסמה בפוסט שהעלו פרקליטיו לפייסבוק. עורך דינו טען כי ביום חמישי שעבר, ביום העצמאות, ואנונו נעלם וחבריו ומכריו לא מצאו אותו. כעבור כמה ימים התבהרה התעלומה: ואנונו בילה בבית המלון 'אמריקן קולוני' במזרח ירושלים.
לואנונו, כזכור, הוצא בעבר צו צה"לי שאוסר עליו לדבר עם אנשים או לקבוע איתם מפגשים. הוא רשאי לדבר רק עם אנשים שפגש במקרה, ללא הכרות או תיאום מוקדמים. אלא שואנונו יצא לחנות ספרים סמוכה לבית המלון ושם שוחח על פי החשד עם שני תיירים. לפתע הגיעו למקום שוטרי מג"ב, עצרו אותו ולקחו אותו לבירור בתחנת המשטרה במגרש הרוסים. במהלך מעצרו נוהל דיון ארוך בשאלה האם התמשכה השיחה בחנות יותר מחצי שעה, וכיצד יש לערוך את החישוב לאור העובדה שואנונו שוחח במקביל עם שני אנשים. בערב, לאחר שעות ארוכות של חקירה, הוא שוחרר.
עו"ד מיכאל ספרד ועו"ד אביגדור פלדמן המייצגים את ואנונו: "כבר שחוק לומר שיחס הרשויות לואנונו הוא קפקאי. מה שבולט בהתנכלויות האחרונות הוא דרגת האווילות והרוע אליה הגיע מסע הרדיפה המתנהל נגדו. זוהי נקמה כנגד אדם בודד ומוחרם, שסבל יותר מכל אסיר בישראל. את ואנונו יש לשחרר הן מהכלא הפיזי שבו הוא מצוי והן מהכלא הווירטואלי משפטי שהקימו סביבו".
משטרת ירושלים: "החשוד נעצר לחקירה בעקבות הפרה של צו אלוף ובתום חקירתו שוחרר".