הפתרון לאלימות ולטרור יעבור דרך הקיבה? שוקי אוכל ואמנות יוקמו בקרוב בקווי התפר שבין השכונות היהודיות לפלסטיניות במטרה אחת: לקרב בין שני הצדדים לאחר גל העימותים האחרון.
תהלוכת האימה של עיסאוויה מה דורשים תושבי קו התפר וממה הם מפחדים? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
מאחורי היוזמה עומדים נבחרי ציבור שונים, ביניהם סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, ומטרתה להוריד את המתיחות בעיר ולנסות להרגיע את השטח דרך יצירת מפגשים אנושיים של אוכל ואמנות בין שכונות במערב העיר לשכנותיהן הפלסטיניות.
השוק הראשון שבעירייה מתכוונים לפתוח הוא שוק משותף לתושבי הגבעה הצרפתית ולתושבי עיסאוויה. בין השכונות יחסים שידעו עליות ומורדות ולאחרונה עלו על שרטון. השיא היה במהלך אירועי האלימות בקיץ, כאשר אלמונים מהכפר הערבי פרצו לתחנת הדלק ברחוב החי"ל ושרפו חלק ממנה.
בעירייה מתכננים להשקיע מאמצים ביצירת שוק משותף לשתי השכונות כדי להוריד את רף המתח. הכוונה היא לקיים את השוק במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית ולהציע לתושבי עיסאוויה להביא למקום שמן זית, לבנה ומוצרים נוספים שהם מייצרים. במינהל הקהילתי התבקשו לפנות למסעדות ידועות בשכונה כדי שיביאו למקום את מיטב מאכליהן.
בהמשך ייפתח שוק דומה גם בגילה. לשווקים יוזמנו תושבים העוסקים במלאכות יד שונות ומתמחים בתפירה או בסריגה.
בגילה הביעו התלהבות מהרעיון, וגם השכונות הערביות באזור לא פסלו את הרעיון על הסף. יו"ר המינהל הקהילתי בשכונה עופר איובי אומר שמדובר ביוזמה מבורכת. גם מוכתר בית צפאפה הסמוכה מוחמד עליאן לא פסל את הרעיון. "שיתוף פעולה בין שכנים זה דבר טוב", אמר.