הסטארט-אפ של פנסיונר משרד החוץ האמריקאי: קופת הצדקה 'אובמה בנק' שבאמצעות מדבקות מאפשרת לדרג את פועלו של הנשיא ביחסו לישראל ולאיראן.
תיכון הרטמן והמתיחה הגדולה על אובמה אובמה שותק, בירושלים חזרו להרוס מבנים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
מי שעומד מאחורי המיזם יוצא הדופן הוא אהרון בראונשטיין (77), שעלה לארץ לפני כעשרים שנה וכיום מתגורר בשכונת הגבעה הצרפתית בעיר. בשנים האחרונות לקח על עצמו עיסוק חדש: הסברה ישראלית אל מול איראן והמשטרים הרדיקליים. "יש שלושה דברים שמדאיגים אותי: איראן, איראן, איראן", הוא מסביר את בחירתו בעיסוק יוצא הדופן.
בראונשטיין שירת בעבר במשרד החוץ האמריקאי כנציג בתוניס ובמצרים. לפני חמש שנים הקים את עמותת 'התאחדות הברית היהודית' שפועלת ל"מאבק נגד רוע משטרי", חיזוק מדינת ישראל והזהות היהודית ואיחוד בין היהדות, הנצרות, האסלאם ודתות אחרות למאבק באסלאם הקיצוני.
לטובת פעילותו נודד בראונשטיין ברחבי ירושלים, ובדוכני ההסברה שלו מציע לרכישה מדבקות, קופות צדקה, גלויות ומזכרות הנושאות מסרים הנוגעים למאבק בג'יהאד.
לאחרונה החל בראונשטיין להציג גם את קופת הצדקה החדשה: ה'אובמה-בנק', קופה הבנויה בחלקים מתפרקים, כך שניתן לשנות אותה על פי פרשנות רוכשי הקופות לגבי מדיניות וביצועי הנשיא האמריקאי.
לקופה, שבנויה בצורת בבושקה, מצורפת ערכת מדבקות בעלות משמעות ביקורתית או מפרגנת לאובמה, המיועדות להדבקה והחלפה במשבצת בחזית המוצר. חלק מהקופות שמוצעות למכירה עוטרו בפניו של אובמה עם פאות מסולסלות כאמירה חיובית על הנשיא - או לחילופין עם זקן ושפם המזוהה עם האיראנים והאסלאם.
בינתיים הספיק בראונשטיין למכור יותר מאלף קופות בבושקה, בנוסף לעשרות קופות שהעביר לסנאטורים ומובילי דעת קהל בעולם. לדבריו, המימון לפעילות מגיע מתרומות ומכיסו הפרטי.