מאולם המועצה להגשה הרדיו: המשנה לראש העירייה דב קלמנוביץ' החל לאחרונה לשדר תוכנית רדיו שבועית שעוסקת בסיפורי נוסטלגיה על ירושלים.
מדוע החרדים לא רוצים תיירים נוצרים? התלמידה נשאה דרשה וחשפה: אני נוצרייה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
חבר המועצה קלמנוביץ' (הבית היהודי), מי שהיה הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה בשנת 1988, החל לאחרונה להתפנות מהעיסוק בהכרעות חשובות בעירייה ובפעילות ציבורית והצטרף כשדרן וכמגיש לרדיו גלי ישראל.
לתוכנית 'החמין הירושלמי' לוהקו מדריך הטיולים דביר סורמלו והרב ישראל גליס, שנחשבים לדמויות ירושלמיות מוכרות. באופן מפתיע הצטרף לצוות המגישים גם חבר המועצה והמשנה לראש עיריית ירושלים, שכמו שני עמיתיו משפחתו מתגוררת בעיר כבר שבעה דורות. פעם בשבוע לוקח קלמנוביץ' פסק זמן מהעיסוק הפוליטי ומעבודתו כרואה חשבון ומתיישב מול המיקרופון.
בתחנת הרדיו, שמשדרת מגבעת זאב ופונה לקהל הימני והדתי, אומרים שהתוכנית לא תעסוק בעניינים פוליטיים אלא בסיפורי ירושלים, שירים, נוסטלגיה ואגדות מקומיות. בשבועיים האחרונים הוקדשו שעות השידור לסיפורים על שוק מחנה יהודה ועל מתכונים של חמין ירושלמי, בגרסאות של עדות וקהלים ירושלמיים.
קלמנוביץ, שפתח לאחרונה בפיילוט של אירוח לשבתות בשכונות העיר, סיפר שהסכים ל'הסבה המקצועית' מתוך רצון לחבר את המאזינים לירושלים ולעברה. "אני לא דברן ולא מספר סיפורים - אני דוחף אותם לספר כי אני חושב שכל מה שמקדם את ההיסטוריה של ירושלים הוא דבר טוב", הוא מסביר. "זה הכיף שלי, לברוח מאקטואליה ופוליטיקה ולצלול לנוסטלגיה ולחיבור לעיר".