איך ממקסמים את הרווח מבניין שיכון? הופכים מחסנים קטנים ומוזנחים ליחידות דיור זעירות ומשכירים אותם. זה בדיוק מה שקורה באחד הבניינים ברחוב כורש שבמרכז העיר. השוכרים הם בודדים, משפחות צעירות, מהגרי עבודה וכל מי שנאלצים למצוא לעצמם פתרונות דיור זמניים בתנאים קשים.
מצוקה: תלמידים רעבים מבקשים מזון מהמורים ועדת הכספים: ירושלים הפכה עוד יותר ענייה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
מדובר בכמה מחסנים, שחלקם פוצלו, שנמצאים קומה שלמה מתחת למפלס הבניין. גודלן של הדירות המאולתרות עומדות על שטח קטן המוערך בכ־20-15 מ"ר ליחידה. בחלק מהמחסנים אף מתגורר יותר מאדם אחד, והכל בתנאי צפיפות קשים במיוחד.
מי שעוד סובלים מהתופעה הם השכנים. חלקם מיהרו להתלונן על המפגע באגף פיקוח הבנייה בעירייה. בתלונה שהגישו טענו השכנים שמדובר בעבירות בנייה שכוללות הכשרת מחסנים לדירות ללא היתרים, הפיכת חלונות לדלתות והכשרת תוספות בנייה מחוץ לדירות תוך השתלטות על שטח ציבורי משותף לכל הדיירים. עוד ציינו בתלונתם שכל הפעולות הללו נעשו ללא הסכמת הדיירים ובניגוד לרצונם.
מעבר לנושא הבנייה עצמה, השכנים מתלוננים גם על תוספת הדיירים הלא מוסדרת, התנאים הסניטריים הלא תקניים, התקנת מדרגות ברזל לא תקניות ולא בטיחותיות ומתח רב בין הדיירים הוותיקים לשוכרים החדשים. עוד נטען שמדובר בדירות קטנות שאינן ראויות למגורים. בנוסף הגיעו למוקד העירוני תלונות רבות על מטרדי רעש, צליית בשר בפתח הדירות, בעיקר בערבי שבת, ועוד מטרדים.
השכנים דורשים כעת להוציא צו הריסה מינהלי לבנייה הלא חוקית וצו איסור שימוש למגורים במחסנים, שלטענתם נבנו והושכרו שלא כדין.
העירייה: "הנושא ייבדק על ידי המחלקה לפיקוח על הבנייה".