דרך יוצאת דופן להנחה בארנונה: טיפולי פוריות. במסגרת ההקלות שהעירייה נותנת על תשלומי הארנונה, זוגות העוברים טיפולי פוריות יהיו זכאים להנחות של עד כ־70 אחוז.
הפתרון שימנע שפיכת זרע לבטלה מה קרה למחירי הביציות בעת המשבר הכלכלי? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
בחודשים האחרונים הונחו על שולחנה של הוועדה למתן הנחות בארנונה בקשות רבות של זוגות שיש להם כבר ילדים אך הם מתקשים להרחיב את משפחתם בשל התופעה של 'עקרות משנית' ולכן עוברים טיפולי הפריה.
בסמכות חברי הוועדה לאשר למשפחות העוברות טיפולי פוריות, בכפוף להצגת ההוכחות לכך, הנחות בשיעור של עד 70 אחוז ממס הארנונה, בהתאם להוצאותיהם וגובה הכנסתם.
חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) ביקשה לקיים דיון שבו ייקבע שזוגות שיש להם כבר שלושה ילדים לא יהיו בעדיפות עליונה במתן הנחות בארנונה, כדי להקל יותר על זוגות שמתקשים להביא את ילדם הראשון. "אני בעד הורות ובעד ילדים, אבל הגיע הזמן לגבש כללים ונהלים ברורים בנושא הזה", הסבירה ורטון.
אלא שהעלאת הנושא במועצת העירייה גרמה לתגובות חריפות מכל עבר. סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן ביקר בחריפות את ורטון. "היא נעשתה מפקחת על הילודה בארץ?", שאל.
חבר המועצה יעקב הלפרין מיהדות התורה הוסיף: "כל ילד יהודי הוא ברכה. מי היא שתטיף לנו".
העירייה: "אנו מעניקים הנחות בהתאם לחוקי המדינה ולתקנות משרד הפנים. כבכל עירייה אחרת, יש ועדת הנחות שבסמכותה לתת הנחות למי שמחזיק בדירה ונגרמו לו הוצאות חריגות גבוהות במיוחד.
"נוסיף רק כי במקרים שבהם קיימת הנחה בארנונה מטעמי הכנסה לא ניתנת הנחה נוספת".