תלמידים שנבחנו השבוע בבחינת הבגרות במתמטיקה באחת המכינות להשלמת בגרויות בעיר קיבלו בטעות את טופס הבחינה שהודלף לפני כחודש. כעת, בודקים במשרד החינוך כיצד להתמודד עם התקלה החמורה.
לא תאמינו מי היה המשגיח בבחינת הבגרות בגלל מחסומים: תלמידים לא הגיעו לבחינות בגרות כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
כזכור, לפני כחודש הודלף לרשת טופס בחינת הבגרות במתמטיקה ובעקבות כך הוחלט במשרד החינוך לדחות את הבחינה. המועד החדש נקבע ליום שני השבוע. אלא שלהפתעתם של תלמידי אחת המכינות בעיר, הטופס שחולק להם היה זהה לזה שנפסל. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר בשישה תלמידים שנבחנו בטופס המודלף.
בתום הבחינה החלו הנבחנים להתלחש ביניהם אודות טופס הבחינה שהיה מוכר להם. אחד מהם ניגש לבוחנות ואמר להן שהטופס הופיע בבחינה שהודלפה לרשת לפני כחודש, וכי הם נבחנו עליו בעבר.
"זיהיתי במהלך הבחינה שכבר עברתי על השאלות האלו וחששתי שמדובר בטעות", סיפר אחד התלמידים שנבחן השבוע. "ניגשתי לבוחנת והסברתי לה את המצב, אך היא ענתה שכנראה עשו מספר שינויים בטופס ושאני יכול להיות רגוע וללכת הביתה".
הנבחנים, שהיו משוכנעים שהבחינה מאחוריהם והשבועות הארוכים בהם ישבו ולמדו הגיעו לסופם, התבדו שעה וחצי לאחר מכן. הם קיבלו שיחת טלפון בה בישרו להם כי עליהם לשוב ולהיבחן בשנית על טופס המבחן המקורי, ואם לא יעשו זאת המבחן יחשב כפסול. "הייתי בדרך לעבודה, ופתאום קיבלתי שיחת טלפון בה בישרו לי שאני צריך לחזור לעשות את הבחינה שוב. זה אבסורדי שאנחנו צריכים לשלם על רשלנות של משרד החינוך", כועס אחד הנבחנים. "לא הגיוני להחזיר אותנו לשעה וחצי נוספות אחרי שכבר נבחנו במשך שעה וחצי. המוח כבר לא מרוכז והגוף עייף. לא יתכן שכך יזלזלו בנו, אנחנו אנשים עובדים. אם הציונים בבחינה החוזרת לא יהיו טובים אנחנו נערער".
במכינה להשלמת בגרויות כועסים על התנערות משרד החינוך מאחריות ועל הבקשה להיבחן בשנית."זה פשוט מרגיז שקלות הדעת הזו הובילה אותם להיבחן בשנית. במקום שמשרד החינוך יישא בתוצאות ויבוא לקראת הנבחנים, הנבחנים הם אלו שנפגעים מכך".
משרד החינוך: "אכן קרתה תקלה באופן הטיפול של מנהל מרכז הבחינות האמור. עם היוודע המקרה מטה הבחינות נתן הוראה מיידית שהתלמידים לא יבחנו שוב. מדובר על שש מחברות בחינה שנאספו ונשלחו למרכז הבדיקה. המחברות תיבדקנה באופן מקצועי וישקלו כל ההיבטים של אירוע חמור זה".