הישג לחרדים במתחם התחנה. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מצאה השבוע פתרון יצירתי להתנגדות שהוגשה לכדור התצפית שמתוכנן לקום במתחם תחנת הרכבת ההיסטורית. ההתנגדות, שבגיש עו"ד מרדכי פדר מטעמי תכנון עקרוניים, הוסרה בעקבות הסכמה והצהרה שנתן היזם רמי סימני לכך שהפרויקט לא יפעל בשבת.
התוכנית הראשונה: כדור פורח בממילא כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
יו"ר הוועדה בפועל, סגן ראש העירייה יוסי דייטש, לא הסתיר את שביעות רצונו. לדבריו, ירושלים בכלל והעירייה בפרט צריכים לקדם בברכה יזמים ולסייע להם, ולאור פעילותו המבורכת של יזם כדור התצפית הלוואי שהיה לוקח לידיו את כל מתחם התחנה, שכידוע חלק מהעסקים בו פועלים כיום בסופי השבוע.
החילונים בוודאי מרוצים פחות, היות שמתחם הבילוי שהעירייה קידמה במוצהר כאזור שיהיה פעיל בשבת הולך ומאבד את אופיו וייעודו המקוריים. כבר כיום מספר העסקים ומקומות הבילוי שסגורים בו בסופי השבוע עולה על אלה שפועלים כסדרם.
מיזם כדור התצפית, אם אכן יצא בסופו של דבר אל הפועל, יהיה סגור בשבתות וחגים ויצטרף בכך ל'קפה פרש', 'המזנון', 'סטיישן 9', 'ריי־בר', 'טבע קסטל', מסעדת ו'בית הכוון'. גם הדוכנים בעגלות של שוק המזון ודוכני האמנים והמזכרות אינם פועלים בשבתות. הפעילות בשבתות במתחם מצומצמת כיום ומתמצה במסעדה אחת ('אדום') בית קפה אחד ('לנדוור'), גלידרייה ועסק שמציע הפעלות לילדים ('בעלבוע').
חבר המועצה פפה אללו (מרצ), שהתנגד לתוכנית כדור התצפית עוד לפני שהתעורר נושא השבת, אמר שהאלטרנטיבה שמקדם היזם של המתחם, אבי מורדוך, להקמת פארק אטרקציות לילדים טובה ונחוצה בהרבה מהכדור הפורח.