סכנת חיים בדרך לבית הספר: מאות התלמידים ביסודי ממ"ד גוננים שבשכונת הקטמונים חשופים מדי יום לתאונות דרכים, בשעה שהם עושים דרכם ללימודים ובחזרה. "זה פחד אלוהים", אומרים ההורים.
עד כמה מסוכן לחצות כביש בירושלים? גבעת זאב: כמה קצר, ככה מסוכן כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
כבר חודשים ארוכים מתריעים הורי התלמידים מפני הסכנה שאורבת לילדיהם, כתוצאה מעומס מכוניות שנעות על הכביש ברחוב הורקניה בשעה שמאות תלמידים חוצים את הכביש בדרכם לבית הספר. בעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד ההורים הוחלט לשפץ את הכביש על ידי הצרתו, הרחבת המדרכה וסימון שני מעברי חצייה חדשים, כשהמטרה היא לאפשר לתלמידים להגיע ולחזור בשלום.
במסגרת השיפוץ הוצב שלט במקום המורה על שעות החנייה המותרות, אך על אף הצבת התמרור - תושבי השכונה מחנים את רכבם בצמוד למוסד החינוכי בשעות שאינן מותרות לכך ולא מאפשרים להורים להוריד את הילדים בבטחה.
"תושבי השכונה מעמידים את הרכבים על המדרכה בצורה שמסכנת את הילדים של כולנו, שבסך הכל רוצים להגיע הביתה בשלום", אומרת לאה קורצוויל, אם לילדים בבית הספר ולשעבר יו"ר ועד ההורים. "היה אפשר להפוך חלק מהרחוב לחד סתרי ולהפחית את עומס התנועה בסביבת בית הספר. צריכים לזכור שהבטיחות של הכלל קודמת לנוחות של הפרט".
במרבית בתי הספר, תלמידי כיתות ו' פועלים במסגרת משמרות זה"ב (זהירות בדרכים) ומאפשרים לשאר ילדי בית הספר לחצות את הכביש בבטחה. בממ"ד גוננים פעילות זו לא מתקיימת, מאחר וגורמים במשטרה קבעו כי היא אינה בטיחותית ונשקפת סכנה לעמוד על הכביש.
כתחליף לכך, בשנה האחרונה בממ"ד גוננים מתקיים מבצע 'נשק וסע', לפיו ההורים מקיימים משמרות על שפת המדרכה ומאפשרים להורים להוריד את הילדים אצל התורן אחראי ולהמשיך לנסוע. "כל יום שאין תאונה זה פשוט נס", אומר רועי שרון, אב לשתי בנות בבית הספר. "התופעה שנצפית מדי בוקר היא קטסטרופה. במסגרת התורנות אני עומד על המדרכה ורואה את המתרחש וזה פשוט פחד אלוהים להוריד את הילדים. בכל יום שההורים אוספים את ילדיהם יכול לקרות אסון".
העירייה: "אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על בטיחות התלמידים והגעתם בשלום לבית הספר. ברחוב אכן בוצעו לאחרונה עבודות גיאומטריות ובטיחותיות לרווחת ובטיחות תושבי הרחוב. בנוסף, לאחר סיור שבוצע ברחוב ביום ב-1 בפברואר על-ידי מנהל האגף לתחבורה ושרותי הנדסה, הוחלט על הוספת עמודונים נוספים על המדרכות, בקרבת בית הספר, למניעת חניות שמסכנות הולכי רגל ברחוב. העמודונים הנוספים יוצבו בימים הקרובים בתוואי הרחוב. לעניין חסימת המעבר בין הבתים – תתבצע בדיקה על-ידי מפקחי הפיקוח על הבניה והעניין יטופל בהתאם הממצאים בשטח".
המשטרה: "אכיפת חנייה שלא בהתאם לשעות מותרות מתבצעת באחריות הפיקוח העירוני. יחד עם זאת, המשטרה תבחן את היבטי התנועה במקום".