האם עיריית ירושלים תסיר את שלטי הצניעות המפורסמים שתלויים כבר שנים בשכונות החרדיות בעיר? על רקע ניצחונן של ארבע נשים מבית שמש במאבק נגד השלטים שפוגעים בכבודן, פנו השבוע חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) והפעילות החברתיות נילי וינפילד וקרנינה קינן, לראש העירייה ניר ברקת בדרישה שיסיר מרחובות העיר את השלטים בעלי התוכן הפוגעני.
מאה שערים: דגלי פלסטין ו'בתי ערפאת' השם: אחסין אבו־עלי, המגורים: מאה שערים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
כפי שפורסם ב-mynet' זכו ארבע נשים מבית שמש שתבעו את העירייה בגלל שלטים דומים שתלו בעיר חרדים קיצונים, ב־15 אלף שקל לכל אחת.
"השלטים נועדו להגביל את השימוש של נשים באשר הן נשים במרחב הציבורי", כתב השופט דוד שמעוני בפסיקתו. "עלולה להיווצר ציפייה או הבנה שהאזור שבו מוצב השלט שייך הלכה למעשה לאוכלוסייה מסוימת בלבד".
בעקבות הפסיקה התקדימית, החליטו התובעות שהן יעשו הכל כדי ששלטים כאלה יוסרו גם מרחובות ערים אחרות בארץ, ביניהן ירושלים. ורטון, ויניפלד וקינןפנו לברקת ודרשו שיסיר לאלתר את השלטים הפוגעניים מרחובות העיר, שגורמים קיצונים תלו לטענתן בלי שקיבלו את ההיתרים הדרושים.