תושבי קרית יובל הופתעו לאחרונה לגלות שגן ילדים חרדי חדש החל לפעול בשכונה, בתוך מחסן ששימש במשך שנים רבות נגרייה שכונתית. לטענתם, פעילות הגן נסתרת ולא קיבלה אישורים מהעירייה. בנוסף, בחדר הסמוך לגן שנמצא פתוח וללא השגחה, מאוכסנים בלוני חמצן.
כמה גני ילדים דורשים החרדים בקריית יובל? איפה תמצאו מסמרים, קרשים וחצץ? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
לאחרונה עברה הנגרייה מהמרכז המסחרי ברחוב ברזיל 24 לשכונת תלפיות ובמקום החלו שיפוצים. המבנה, שהפך לגן ילדים, נאטם וכוסה מבחוץ, ככל הנראה כדי למנוע התקוממות מצד התושבים החילונים. לדברי השכנים, מלבד השימוש הבלתי מאושר במקום כמוסד לימודים, הוא נותר ללא אוורור ראוי וככזה הוא מסכן את בריאותם של ילדי הגן.
בעל עסק סמוך סיפר השבוע שפעילות הגן כמעט לא מורגשת כיוון שהמקום סגור. "הם הבינו כנראה שהם בבעיה ולכן אטמו הכל", אמר. שכן אחר מספר שבמהלך השיפוצים שאל מה מטרת העבודות, וכשהגן החל לפעול ניסה לברר מי מפעיל את המקום.
לדבריו, הוא נענה בסירוב עיקש מצד הגננות. "דפקתי על הדלת, וכשפתחו לי שאלתי מה יש כאן. אמרו לי שהם לא מעוניינים לדבר איתי וסגרו את הדלת", הוא מספר.
תושב השכונה חורחה זלצברג אמר השבוע כי כבר תקופה ארוכה הם ממתינים שהעירייה תטפל בעבריינות המוסדות החרדיים שנפתחים בשכונה, אך היא לא עושה דבר.
סגנית יו"ר המינהל הקהילתי יובלים, אלית מזאה, אמרה השבוע: "מוסדות החינוך הלא חוקיים הפכו לתופעה שהולכת וגוברת. העלינו את הנושא לפני היועץ המשפטי לעירייה ומנכ"ל העירייה. אנחנו מצפים לאכיפת החוק באופן שאינו משתמע לשני פנים, משמע סגירת כל מוסדות החינוך הלא חוקיים לאלתר".
מנגד, חבר המועצה החרדי נחמיאל סבן, שמתגורר בשכונה, טוען שאין סיבה שלא לאשר את הפעלת הגן, שלצדו פועלת מכינה קדם צבאית במשך שנים רבות. "זו בושה וחרפה שאנחנו מדברים על זה שהורים לילדים צריכים לשכור מבנה שהיה נגרייה כדי שיהיה חינוך לילדים שלהם. מהמינהל הקהילתי - שידוע בגישתו לטיפול בילדים - מצופה לשתף פעולה עם ההנהגה החרדית ולמצוא פתרונות לילדי הגן", סיכם סבן.
העירייה: "המבנה מיועד לשמש כגן ילדים. הגן המדובר הינו גן פרטי אשר נבדק בעבר על ידי האחראים על הפיקוח והבנייה ונמצא כי מדובר בגן הפועל עם פחות מ-10 ילדים. על פי חוות דעת המשפטית ופסיקת בתי המשפט, מקום ובו פחות מ-10 ילדים אינו נחשב כגן הטעון בהיתר לשימוש חורג ובכל מקרה לא נתקבלו בעירייה תלונות לגביו".