ספריית הקולנוע של 'האוזן השלישית', שנסגרה לפני שנה וחצי, תיפתח מחדש. הפתיחה התאפשרה אחרי מאבק של תושבים, ובמיוחד של קבוצת מנויים. מאבקם זכה גם לליווי של אתר mynet. לפני כשנה וחצי נדמה היה שהעסק ניצל בעזרת המינויים, אך הוא לא הצליח להתרומם מחדש, עד השבוע.
ניסיון ההצלה של העירייה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
הספרייה במתכונת החדשה תתנהל כקואופרטיב ותיתמך על ידי המנויים שלה, שיתחייבו מראש לחצי שנה כדי להבטיח איזון כלכלי. כל ההכנסות ישמשו לתחזוקה השוטפת של הספרייה בסינמטק. עד כה הצטרפו לספרייה למעלה מ־400 מנויים.
ההצלה מגיעה לאחר שנה וחצי של מגעים אינטנסיביים עם גורמי עיריית ירושלים, מוסדות תרבות בעיר ובראשם הסינמטק, הנהלת האוזן השלישית, המנהל הקהילתי גינות העיר ועוד התגבש מתווה לפתרון.
הספרייה תתנהל כקואופרטיב ללא מטרות רווח ותיתמך על ידי המנויים של הספרייה שיתחייבו מראש לחצי שנה, על מנת להבטיח איזון כלכלי וכל ההכנסות ישמשו לתחזוקה השוטף של הספרייה בסינמטק. עד כה הצטרפו כמנויים לספרייה למעלה מ-400 איש.
"לאחר מאמץ לא מבוטל, הצלחנו לגייס את כל הגורמים להקמת ספריית סרטים המבוססת על האוסף הנדיר והייחודי של האוזן השלישית", אומרת אדוה כהן־מגל, שריכזה את המהלך והובילה אותו. "הספרייה החדשה תמוקם בסינמטק, שהעמיד בנדיבותו את המקום להפעלתה ללא תמורה. הניהול המקצועי של הספרייה יהיה באחריות האוזן השלישית וההפעלה הארגונית תיעשה על ידי 'מרכז גינות העיר'".