הפגנות השבת חוזרות לעיר והפעם בהנהגת יהדות התורה ובצורה קצת שונה: האחים הזמרים יונתן ואהרן רזאל, הגרים בשכונת נחלאות, נבחרו לחזנים בתפילת המחאה שנערכה ביום שישי האחרון מול עסקים הפועלים בשבת בסמטת בצלאל שבמרכז העיר.
מדוע חזרה מחאת השבת למרכז הבירה? מה קורה במועצת העיר בכל הנוגע לפתיחת סינמה סיטי בשבת? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
לפני מספר ימים התכנסו חלק מחברי סיעת יהדות התורה לדון בדרכי המאבק על השבת הירושלמית. בסיום הישיבה הוחלט שחברי המועצה יצחק פינדרוס ושלמה רוזנשטיין ינהלו את המאבק בפעילות מול אגפי העירייה ובמחאות והפגנות. כבר ביום שישי האחרון התקיים טקס מחאה ראשון בסמטת בצלאל הקטן, סמוך לבתי העסק הפתוחים בשבת. במשטרה דרשו להגביל את מספר המשתתפים לכמאה איש ופינדרוס נדרש להעמיד חמישה סדרנים כדי לבלום התפרצויות זעם והשתוללות.
למרות החששות מחיכוכים ועימותים, האירוע התנהל בצורה רגועה ואופי המחאה היה שונה מהמוכר בעבר, כשאת צעקות ה"שאבעס" המוכרות החליפו ריקודים ושירים של קרליבך בהובלת האחים רזאל. לאירוע הגיעו עשרות חרדים ומולם התייצבו פעילי מרצ בראשות חברת המועצה לורה ורטון.
פינדרוס טען השבוע שלא יתקיימו הפגנות ותפילות המוניות קבועות מול עסקים שלדבריו "פורצים בעיר את הסטטוס־קוו". הוא הדגיש שהם מעוניינים להשאיר את ההפגנות במתכונת הנוכחית עד שבעלי העסקים ישתכנעו לסגור את שעריהם בשבת.
יצוין כי בסיעות החרדיות יש מי שמתנגד גם להפגנות מסוג זה. בסיעת ש"ס אמרו השבוע שהם אינם מצטרפים למאבק כיוון שהם סבורים שההפגנות לא יועילו למנוע חילולי שבת וחושבים שפעילות הרצויה היא רק הידברות ומאחורי הקלעים. גם סיעת 'בני תורה', שנחשבת תאומה ל'יהדות התורה' בהשקפתה החרדית, סירבה להצטרף למאבק הנוכחי. לדבריהם, מובילי המחאה לא פעלו ממניעים טהורים אלא ניסו לנגח את העירייה ואת העומד בראשה, ניר ברקת.
מהמסעדה נמסר שהם פועלים כחוק.
העירייה: "אנו מבצעים פעולות אכיפה בהתאם לחוק ולמדיניות הנהוגה מזה עשרות שנים".