תושבי מבשרת ציון יוכלו בקרוב ליהנות ממראה של פסל חדש שנקנה מהאומן דניאל ולדזינסקי תמורת עשרות אלפי שקלים. מה שמפתיע הוא שולדזינסקי הסכים להעניק את היצירה שלו לעיריית ירושלים ללא תשלום אך נפגע מהיחס שזכה לו.
1 צפייה בגלריה
ולדזינסקי והפסל
ולדזינסקי והפסל
ולדזינסקי והפסל
(צילום: פרטי)

"רציתי לתרום את הפסל לשכונה שלי, פסגת זאב", אמר ל-mynet ירושלים, "אבל ראיתי שזה בלתי אפשרי מבחינה בירוקרטית, אז מכרתי אותו למבשרת ציון. מצד אחד מאוד פגע בי שלא קיבלו את הפסל שלי, מצד שני - בגלל השיקולים הפנימיים של העירייה הרווחתי כסף על היצירה. אני עושה אומנות ולא רב עם אנשים. במינהל הקהילתי פסגת זאב, שבשכונתם היתה היצירה אמורה להיות הצטערו נורא על המכירה. יש גם ביקורת וכאב של שאר התושבים בשכונה - בעירייה אמרו שאם כבר לשים, אז במקום צדדי שלא יראו אותו".
קראו גם:
אסף נחמיה, חבר המינהל הקהילתי: "האבסורד הוא שראש העירייה משה ליאון דווקא התלהב מהפסל, ועירבנו גם אותו וגם את חברי המועצה כדי לעודד את הצבת הפסל אצלנו. אבל לצערי לא עניין את הוועדה העירונית שהמינהל הקהילתי מאוד רצה את הפסל. הם בחרו להתעלם מהרצון שלנו ומרצון ראש העירייה".
מהעירייה נמסר: "בקשת האמן נדונה בוועדת האמנות העירונית, ובסופה הוחלט כי מכיוון שהפסל אינו מיועד למרחב הציבורי, מבחינת חומריות והתאמה נדרשת להצבת קבע בחוץ, מומלץ לדחות את הבקשה ולהביאה לדיון חוזר, לאחר תיקונו והתאמתו להצבה במרחב הציבורי. מאז האמן לא פנה שוב לוועדה".