עיריית ירושלים הוציאה צו הריסה למבנה דמוי כיפת הזהב שנבנה לפני מספר חודשים בליבה של שכונת בית צפאפא. המבנה נבנה ללא היתרים ועורר בשבועות האחרונים סערה בקרב פעילי ימין.
2 צפייה בגלריה
המבנה דמוי ״כיפת הזהב״ בבית צפאפא
המבנה דמוי ״כיפת הזהב״ בבית צפאפא
המבנה דמוי ״כיפת הזהב״ בבית צפאפא
(צילום: ״אם תרצו״)
ל-mynet נודע כי בכיכר ספרא הוחלט בתום קיום שורה של דיונים והתייעצויות רבות, להרוס את המבנה. בצו ההריסה נכתב כי ״קיים עניין לציבור, בהוצאת צו ההריסה כנגד העבודות האסורות, בשל העובדה כי ייעוד הקרקע הוא שטח מיועד למבנה ציבור. מדובר בבניה אסורה בשטח של כ-760 מטר בניגוד לטבה החלה במקום. מדובר בבניה עצומה, בהיקף רחב ביותר, שנבנתה ללא היתר, ללא תכנון, תוך הצבת עובדה מוגמרת בשטח, תוך זלזול אלים ובוטה בשלטון החוק״.
2 צפייה בגלריה
המבנה השנוי במחלוקת בבית צפאפא
המבנה השנוי במחלוקת בבית צפאפא
המבנה השנוי במחלוקת בבית צפאפא
(צילום: ״אם תרצו״)
בתוך כך, לא נראה כי ההריסה תתבצע בטווח הנראה לעין. לאור רגישות העניין והמתיחות השוררת מאז מבצע ״שומר החומות״ בין יהודים לערבים בירושלים, ההערכה היא שמשטרת ירושלים לא תמהר לגבות את המהלך שעלול להצית את האזור כולו מחדש. מאור צמח יו''ר 'לך ירושלים' ומתן פלג יו''ר תנועת 'אם תרצו': ״הדבר האחרון שירושלים זקוקה לו הוא לאומנות רדיקלית נוספת באמצעות בנייה בלתי חוקית. הכיפה נועדה להיות מוקד נוסף של אלימות והתלהמות ועל כן נחוצה כאן פעילות מהירה של העירייה. כמו כן על העירייה להגיש כתבי אישום נגד האחראים''.
חברת המועצה לורה ורטון: "מדובר בתוספת למבנה קיים במגרש שמתוכנן למבני ציבור, לרבות מסגד, מעונות יום ועוד, כאשר המבנה המדובר קיים מלפני 1967. תכניות רחבות למגרש כבר קודמו יחד עם מהנדס העיר הקודם וכבר עברו את הוועדה המקומית. יש בהחלט מחסור במבני ציבור בבית צפאפא וצורך להוסיף. כמובן העבודה צריכה להתקדם בשיתוף הציבור והעירייה ועל הגורמים המקצועיים לעשות זאת. צר לי שגורמים מהימין הקיצוני מחפשים בכל מקום דרכים להתסיס ולעורר בעיות במקום לעבוד ולקדם את צרכי הציבור כולו".