יחידת התביעות במשטרה ירושלים הגישה כתב אישום נגד ח"כ לשעבר, יהודה גליק המואשם בעבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, שיבוש מהלכי משפט והוצאת מסמך ממשמורת, זאת לאחר שעל המתואר נטל חומרי חקירה הנוגעים לחקירתו – ללא רשות מתחנת המשטרה.
1 צפייה בגלריה
חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק
חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק
חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק
(צילום: עמית שאבי)

בכתב האישום נטען על ידי המשטרה כי גליק במספר פעמים, לא נשמע להוראות השוטרים בהר הבית זאת בניגוד להנחיות הסיור במרחב זה.
ביום 18.2.2020 מתואר כי גליק "חבר לקבוצה נוספת והחל בסיור. הנאשם החל לסייר עם הקבוצה אולם עצר כל מספר צעדים, הלך לאיטו, עצר והתבונן בטלפון הנייד שלו זאת על אף שהתבקש פעם אחר פעם, על ידי השוטר להמשיך ללכת ולחבור לקבוצה אולם הנאשם לא שעה להוראותיו. בשלב זה אמר השוטר שהנאשם לא רוצה להצטרף ליתר הקבוצה, בתגובה, עיכב אותו השוטר וביקש ממנו להתלוות אל מחוץ לשטח הר הבית. בהמשך לאירוע הובא הנאשם אל תחנת המשטרה במרחב דוד לחקירה".
בשלב זה נטען כי במהלך החקירה גליק נטל מסמכי חקירה מחדר החקירות: "בתחילת החקירה ניסה הנאשם לעיין במסמכים אשר הונחו על שולחם החקירה, אולם החוקרת, אמרה לנאשם כי מדובר בחומר חקירה והוא לא יכול לקבלו. בהמשך החקירה, לפני צאתה מחדר החקירות, הזהירה החוקרת את הנאשם 'לא לגעת בכלום מלבד החקירה' והניחה את מסמכי החקירה הרחק מהנאשם.
"החוקרת יצאה מהחדר ובשלב זה, באופן שאינו ידוע במדויק למאשימה, נטל הנאשם את מסמכי החקירה והעברים בסמוך אליו. לאחר מספר דקות נכנס אל חדר החקירות רפ"ק יורם סגל לצורך עריכת שימוע לנאשם. בסיום השימוע, לאחר שיורם יצא מהחדר, נטל הנאשם משולחן החקירות מסמכי חקירה בכוונה לשבש את החקירה כנגדו, ובניהם מזכר שרשם השוטר בועז אשר עסק בהתנהלות הנאשם בהר הבית ועל הדיאלוג שהוא קיים עימו בזמן הסיור בהר הבית, מסמך שכותרתו 'מעצר יהודה גליק בשטח הר הבית'. על פי כתב האישום גליק נטל מסמכי חקירה נוספים, הכניסם לכיסו, הסתירם באמצעות מעילו ויצא מהתחנה".