מהשבוע כל חבר מועצה שיחפוץ בכך יוכל לקבל אינטרנט כשר. לצורך זה גם הושבת בשבוע שעבר ללילה אחד פורטל האינטרנט העירוני בכיכר ספרא.
1 צפייה בגלריה
חברי מועצה מול מחשבי העירייה
חברי מועצה מול מחשבי העירייה
חברי מועצה מול מחשבי העירייה
(צילום: יואב דודקביץ')
מזה יותר משלוש שנים, עוד משלהי הקדנציה הקודמת, מוביל סגן ראש העירייה ישראל קלרמן קיום של מכרז להתקנת אינטרנט כשר ומסונן לעובדי כיכר ספרא המעוניינים בכך. "יש בעירייה ובגופים השייכים לה אלפים רבים של עובדות ועובדים חרדים שלא מעוניינים לראות על מסך העבודה שלהם תכנים שאינם הולמים את אורח חייהם ולכן קידמתי את קיום המכרז", מסביר קלרמן.
העירייה השקיעה בהקמת התשתית לאינטרנט הכשר יותר מחצי מיליון שקל. מי שזכתה במכרז היא חברת 'פרטנר', שכבר החלה להפעיל את האינטרנט הכשר בכיכר ספרא.
בקרב רוב החוגים החרדיים היחס לאינטרנט שלילי מאוד, וקיומו נשלל לגמרי למעט מטרות עסקיות או תורניות. במהלך השנים האחרונות היחס הוחמר, וגם במקרים של עסקים ברוב החוגים יש דרישה למערכות סינון מתאימות. הסינון נעשה בשתי דרכים. דרך אחת היא סינון באמצעות תוכנה, שמסננת דפים או קטעים שבהם היא מזהה תוכן לא ראוי, זאת לפי מילות מפתח. דרך נוספת היא סינון אנושי. שיטה זו מאפשרת שיקול דעת בפעולת הסינון אך היא גם איטית ביותר, ולכן היכולת לממשה מוגבלת. עובדי העירייה שישתמשו באינטרנט הכשר יוכלו לגלוש בפורטל העירוני, באתרי בנקים, באתרים של משרדי ממשלה ובכל האתרים הנחוצים לצורך מילוי תפקידיהם.