הכביש שקידמה העירייה עובר למסלול המחוזית. בספרא ביטלו החלטה עצמית, שאישרה הקמת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בסמוך לשדה התעופה לשעבר בעטרות ולכפר עקב. זאת בעקבות ערר שהוגש נגד ההחלטה, שטען כי אין בסמכות העירייה לאשר על דעת עצמה פרויקט בסדר גודל שכזה, והנושא יובא כעת בפני בוועדה המחוזית.
1 צפייה בגלריה
עטרות
עטרות
עטרות
(צילום: יואב דודקביץ')

התוכנית מתייחסת לכביש באורך של כקילומטר בצמוד לגדר ההפרדה ששימש תחילה כציר בטחוני, כאשר הכוונה היא להסב אותו לכביש סטטוטורי מן המניין.
מדובר בצעד חריג ביותר, שכן הוועדה המקומית התעקשה בתחילה כי הדבר נמצא בסמכותה, ובדיון שנערך בנושא התקבלה החלטה לאשר את הקמת הכביש. זאת אף שכבר בשלב הזה הוגשה לוועדה עצמה הסתייגות, שלפיה מדובר בפרויקט גדול ומשמעותי ומשום כך לא ניתן להשאירו בסמכות הוועדה העירונית בלבד.
לאחר שהכביש 'אושר' פנתה עמותת 'ירושלים שקופה' וערערה על ההחלטה לוועדת הערר המחוזית. בראשית הדיונים הוסיפו נציגי העירייה לעמוד על כך שהתוכנית נמצאת בסמכות הבלעדית של הוועדה המקומית.
אלא שלאחר שבוועדת הערר ביקשו בדיקה מחודשת, העדיפו בספרא ללכת כמה צעדים אחורה ולהורות באופן עצמאי על העברת הסמכות לוועדה המחוזית, מה שמייתר את המשך הערר.