כשלוש שנים לאחר הרצח המזעזע של בני הזוג יהודה ותמי כדורי הגישו שלושת ילדיהם תביעת ענק נגד החברה שביטחה את הדירה שבה אירע הרצח הכפול האכזרי. הדרישה: מיליון שקל בגלל ההרס הגדול ביחידת הדיור בארמון הנציב שבה התגוררו בני הזוג המנוחים.
3 צפייה בגלריה
יהודה ותמי כדורי ז"ל.
יהודה ותמי כדורי ז"ל.
יהודה ותמי כדורי ז"ל.
(צילום: מרדכי אסרף)

מהגנן ועד לקלסתרון

הפרשה החלה ב־13 בינואר 2019, כאשר במשטרה קיבלו שיחה מבתם של בני הזוג, שבה דיווחה כי הוריה אינם עונים לטלפון. מאחר שהדירה היתה נעולה כבאים השתלשלו אליה דרך המרפסת, ושם הם גילו את הגופות של בני הזוג כשעליהן סימני אלימות קשים. לאנשי מד"א שמיהרו לזירה המדממת, לא נותר אלא לקבוע את מותם. הפרשה גרמה להלם בקרב השכנים ודיירי ארמון הנציב ולזעזוע בציבור הירושלמי.
עוד בחדשות:
יהודה כדורי, שעבד כרואה חשבון, היה בן 71 במותו. רעייתו תמר היתה צעירה ממנו בשלוש שנים. הזוג הותיר אחריו שלושה ילדים, והם וגם השכנים ומתפללי בית הכנסת שבו התפלל יהודה היו המומים מהידיעה על מותם האכזרי. בתחילה המשטרה חשדה בתושב מזרח ירושלים, שהועסק כגנן בסמוך לבניין שבו אירע הרצח. לאחר כחודש הוא שוחרר, כי במשטרה השתכנעו שאין ראיות נגדו. במקביל נעצרו קרוב משפחה של בני הזוג ואשתו. במשטרה טענו כי מאחר שלא זוהו סימני פריצה בדירה והבית היה נעול, זו הוכחה לכך שהנרצחים הכירו את התוקף, אולם גם הוא שוחרר לבסוף.
3 צפייה בגלריה
קלסתרון החשוד
קלסתרון החשוד
קלסתרון של החשוד ברצח
(איור: דוברות המשטרה)

לקראת סוף 2019 במשטרה חשדו כי הרצח בוצע בידי מתנקש מקצוען שלא הותיר אחריו עקבות, וב־3 בדצמבר 2019 נעצרו שלושה חשודים, ובהם העבריין אלי אריש, מי שהיה במשך שנים יעד מודיעיני מרכזי של המשטרה. אלא שגם הכיוון הזה התברר כמוטעה, ואריש שוחרר זמן לא רב לאחר מעצרו.
ביוני 2020 החליטה המשטרה בצעד חריג לפרסם סרטון שצולם בסמוך לשעת הרצח. בתיעוד נראה אדם פוסע בסמוך לדירת בני הזוג כשהוא מסתיר את פניו, ככל הנראה מאחר שהיה מודע לקיומה של מצלמת האבטחה.
((החשוד ברצח סמוך לזירה. צילום: באדיבות המשטרה))

אחרי שהמשטרה הראתה את הסרטון לתושבים מארמון הנציב והללו לא זיהו את האיש המבוקש לחקירה, הוחלט לפרסם את הסרטון בתקשורת ולבקש את עזרת הציבור באיתורו. אלא שגם צעד זה לא עזר. ראש מפלג פשיעה אלימה בימ"ר, סנ"צ אנדרי, התראיין אז ל"מיינט ירושלים" והודה: "אנחנו לא מצליחים להתקדם בפרשה. מבחינתנו זה חשבון פתוח. אנחנו יודעים שכרגע יש רוצח בחוץ ושאנחנו לא שמנו עליו יד".
כחצי שנה לאחר מכן, בינואר 2021, פרסמה המשטרה קלסתרון. הוא הורכב מעדויות שנגבו על ידי מספר שכנים, שאמרו כי בסמוך לאותו אירוע הבחינו באדם שלא תואם את דיירי הסביבה ועונה על התיאור שעולה מהקלסתרון. בשבועות הראשונים לאחר תיעוד הקלסתרון הגיעו עשרות רבות של פניות אל המשטרה, אולם גם הן לא הניבו כיוון חקירה משמעותי.

המטרה: שיפוץ הדירה

לאחרונה, לאחר הטלטלה הגדולה שעברו, החליטו כאמור שלושת ילדיהם של תמי ויהודה - נתן וניתאי כדורי ושרי הללי, להגיש תביעת ענק נגד חברת הביטוח 'הפניקס'. חברה זו היא שביטחה במועד הרצח הכפול את הדירה בארמון הנציב, על תכולתה.
3 צפייה בגלריה
בניהם של הזוג כדורי, במסיבת העיתונאים
בניהם של הזוג כדורי, במסיבת העיתונאים
בניהם של הזוג כדורי, במסיבת העיתונאים
(צילום: לירן תמרי)

במסגרת התביעה הילדים טוענים כי קיימים כיום נזקים קשים בדירה. לטענתם, השוטרים ואנשי היחידה לזיהוי פלילי (מז"פ) אף גרמו לנזקים נוספים. ההסבר שלהם, כפי שמופיע בתביעה: "אנשי המז"פ ריססו חומרים כימיים על הבית ועל הריהוט שבו".
לאחר גילוי הרצח הגיעו כוחות משטרה, ובהם שוטרי מז"פ שערכו בדיקות בדירה אגב שימוש בחומרים כימיים, אשר נמרחו על שטחים רחבים בדירה והרסו חלק מהתכולה, מפורט בתביעה. וכך מציינים זאת שלושת הילדים בתביעת הנזיקין שהגישו: "בעקבות נתזי דם וחומרים כימיים שהותזו ויבשו על המבנה עצמו ועל התכולה נוצרו נזקים כבדים".בתביעה הילדים מציינים גם כי זו הירושה היחידה שלהם מההורים וכי הם רוצים לשפץ את הדירה, שלטענתם במצבה הנוכחי אינה ראויה למגורים.
שלושת התובעים, כך לפי החומר שהוגש לבית המשפט, שכרו את השמאי אורן פלד, שהגיע לזירת הרצח ובחן את הנזקים. לפי חוות דעת המומחה, כדי להשיב את מצב הדירה לקדמותו יש לבצע עבודות שיפוץ נרחבות שעלותן נאמדת בקרוב ל־400 אלף שקל. בין היתר הוא הסביר כי צריך להחליף את כל הריצוף ודברים נוספים רבים ביחידת הדיור של בני הזוג כדורי ז"ל. "יובהר כי מאחר שמדובר בפגיעות על רקע של נתזי דם וחומרים כימיים - אין מנוס מהחלפתם", קבע השמאי פלד.

הירושה העיקרית

לפי התביעה, חברת 'הפניקס' כבר העבירה סכום של מאה אלף שקל עבור הנזקים בדירת בני הזוג המנוח. אלא שכאמור, את שלושת הילדים הסכום הזה אינו מספק והם דורשים עכשיו מעט למעלה ממיליון שקל: "הדירה היא הנכס המשמעותי העיקרי שהשאירו אחריהם הזוג המנוח", הם טרחו להסביר. טענת הילדים נגד חברת הביטוח היא כי היא אינה מקיימת את התחייבויותיה בפוליסה לתת את כל הכיסוי הבטיחותי שמגיע למבוטחים. כאמור, החברה נדרשת לשלם כמיליון שקל.