החל מהבוקר (רביעי) ולמשך חודשיים, לא תתאפשר נסיעה ברכבת הקלה מהתחנה המרכזית לכיוון שכונות מערב העיר — בית הכרם, בית וגן ואזור בית החולים שערי צדק והר הרצל. כל התחנות בתוואי המדובר יושבתו. המועד הצפוי לפתיחתן מחדש בהנחה שלא יהיה עיכובים הוא ה-22 באוגוסט 2022.
4 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אדווה חולי)
מטרת העבודות היא לחבר את התוואי האדום של הרכבת, עם התוואי הירוק החדש. התוואי האדום של הרכבת, הפועל מאז שנת 2011, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת הארכה זו לנסיעה הינו ברבעון הראשון של 2023.
4 צפייה בגלריה
צומת פת. עבודות להקמת הרכבת הקלה
צומת פת. עבודות להקמת הרכבת הקלה
עבודות להקמת הקו הירוק בצומת פת
(צילום: עמית שאבי)

אז מה אמורים לעשות הנוסעים? מערך קווי התחבורה הציבורית באוטובוסים יתוגבר: מסלולם של הקווים 20, 21, 23, 24, 27, 29 יוארך עד התחנה המרכזית, בתדירות גבוהה. כמו כן, יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך שד' הרצל, לשני כיווני הנסיעה — כך מציינים בעיריית ירושלים ובמשרד התחבורה.
4 צפייה בגלריה
הקו הירוק
הקו הירוק
הקו הירוק
(תרשים: תוכנית אב לתחבורה)

התוואי הירוק החדש הוא כאמור, קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים שעתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה של העיר, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה. מטרת התוואי החדש היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ואצטדיוני הספורט. הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואך רבעון ראשון בשנת 2025.
4 צפייה בגלריה
תחנת רכבת הר הרצל
תחנת רכבת הר הרצל
תחנת רכבת הר הרצל
(צילום: רפי קוץ)
בעיריית ירושלים מדגישים כי ״מומלץ להימנע ככל האפשר מנסיעה באיזור זה ברכב פרטי בתקופת העבודות. מומלץ להשתמש בדרכים חלופיות ולהסתייע באמצעי ניווט טכנולוגיים בכל נסיעה. מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל והגישה לבתי המגורים, לעסקים ולמוסדות, יתאפשרו בכל שלבי העבודות. בסיום העבודות, תנועת הרכבות והרכבים באיזור זה תחזור לשגרה. מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל והגישה לבתי המגורים, לעסקים ולמוסדות, יתאפשרו בכל שלבי העבודות. בסיום העבודות, תנועת הרכבות והרכבים באיזור זה תחזור לשגרה המוכרת לנו כיום״.