חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ), פנתה השבוע ללשכת עורכי הדין, בבקשה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אלי מלכה.
1 צפייה בגלריה
ורטון ועו"ד מלכה
ורטון ועו"ד מלכה
ורטון ועו"ד מלכה
(צילום: יוסי זמיר ויואב דודקביץ')
כזכור, ורטון כשלה בניסיון להדיח את מלכה לאחר שפסק דין חריג של בית הדין לעבודה קבע כי הייתה התעמרות בתנאי העסקתה של סגניתו, עו"ד אילנית מיכאלי. במכתב ללשכת עורכי הדין ורטון ציינה בין היתר: "עצם ההוכחה של התעמרות שנקבעה על ידי בית המשפט, שמלווה בקנס של 150 אלף שקל היא טענה מספיק חזקה להתחיל בהליך של שימוע על הדחתו של עו"ד אלי מלכה מתפקידו.
ורטון ציינה בפנייתה כי על ועדת האתיקה של הלשכה לשקול לנשוף ביועץ המשפטי של העירייה. עוד צוין במכתב: "אם אנשים בעיריית ירושלים וסביבתה לא מוצאים את האומץ לפעול בעניין, תקוותי היא שלשכת עורכי הדין, משרד הפנים ומשרד המשפטים יגיבו ויפעלו כדי לדאוג ליושרה ואמינות של מי שמופקד על החוק בעירייה. "אולי זה יועיל לחברי מועצת העיר לקבל את ההחלטה הנכונה – להדיח את מלכה לאלתר", סיכמה.
מטעמו של מלכה נמסר: "אנחנו מכבדים את חברת המועצה לורה ורטון, אך נראה כי מדובר בסוג של רדיפה אישית. חבל שזה כך, כי בסוף היום בית הדין קיבל את עמדתה של עירית ירושלים ולפיה יש לבצע את השינויים הנדרשים באגף היועץ המשפטי, שינויים אשר שיפרו את השירות של האגף לתושבי ירושלים".