123,589 דוחות חילקו בשנת 2020 פקחי החניה של עיריית ירושלים. בית הכרם בראש, גבעת שאול מייד אחריה, ושכונת ארנונה היא זו שנועלת את הרשימה. כמה דוחות ניתנו בשכונה שלכם?
2 צפייה בגלריה
דו״ח חניה
דו״ח חניה
דו״ח חניה
(צילום: רועי אלמן)
עיון בנתונים מעורר סימני שאלה באשר למדיניות חלוקת דוחות החניה בעיר. בית הכרם, שיש בה מצוקת חניה, מככבת בראש. לעומת זאת גבעת המבתר, שבה מצוקת חניה לא פחותה, זכתה להנחות, עם 191 דוחות בלבד. בשכונת בקעה נתנו בשנה שעברה לא פחות מ־13,319 דוחות. לעומת זאת בשכונה הסמוכה, ארנונה, ניתנו 151 בלבד.
מהתמונה הכוללת של חלוקת הדוחות עולה כי בשנת הקורונה חלה ירידה במספר הדוחות ברחבי העיר לעומת שנים קודמות. מי שרואה זאת בחומרה הוא יוסי סעידוב, מייסד ארגון הולכי הרגל 'ברחובות שלנו'. לדבריו, "הולכי הרגל בירושלים מרגישים את מדיניות חוסר האכיפה של העירייה בנוגע לעבריינות מדרכות".
לטענת סעידוב, "כמעט בכל רחוב בעיר יש מכוניות שחונות על מדרכות וחוסמות את תנועתם של ילדים, הורים ואנשים עם מוגבלויות. הרוב המוחלט של התושבים הם הולכי רגל, ויש למגר בהקדם את תופעת החניה על המדרכות", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
דוחות חניה בשכונות הירושלמיות
דוחות חניה בשכונות הירושלמיות
דוחות חניה בשכונות הירושלמיות
(הפקת מפה: מחלקת אינפוגרפיקה "ידיעות אחרונות")

"במקום דוח - מדרכה ותחבורה ציבורית"

יו"ר ועדת הביקורת העירונית, חבר המועצה אדיר שוורץ ('התעוררות'): "מהנתונים שהגיעו לידיי עולה תמונה מדאיגה ואף חריגה. אכיפה לא אחידה של דוחות בשכונות שונות בעיר היא רעה חולה. תושבי שכונות העיר צריכים לקבל יחס שווה. אין שום סיבה שתושבי שכונה אחת יקבלו יחס שונה מתושבי שכונה אחרת, בפרט בתקופה מאתגרת זו".
עוד הוסיף ואמר: "רבים מדוחות החניה בעיר קשורים לתכנון לקוי. אין לי ספק שתחבורה ציבורית יעילה ומדרכות שנעים ובטוח ללכת בהן היו מונעות את הדוחות. על כל פנים, אני קורא לגורמים הממונים לגבש מדיניות אחת וליישמה באופן שוויוני והוגן בכל שכונות העיר".
מהעירייה נמסר: "ועדת הביקורת העירונית כנראה פספסה את תקופת הקורונה והסגרים. בשנת 2020 כל תושבי מדינת ישראל וכך גם תושבי ירושלים סבלו משלושה סגרים ממושכים שבהם ישבו בבית תקופות ממושכות ולכן הירידה בכמות הדוחות. אנו מקווים שמר סעידוב ויו"ר ועדת הביקורת העירונית, חבר סיעת 'התעוררות' אדיר שוורץ, אינם מצפים שהעירייה תיתן דוחות לאנשים אשר סגורים בבתיהם".
פורסם לראשונה: 08:29, 17.09.21