בית משפט השלום לתעבורה בירושלים הרשיע לאחרונה בכיר במערך הביטחון במשרד ראש הממשלה בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול.
1 צפייה בגלריה
הכניסה למשרד רה"מ
הכניסה למשרד רה"מ
הכניסה למשרד רה"מ
(צילום: אוהד צויגנברג )
בכתב האישום נטען כי לפני כשנתיים נעצר הנהג במחסום משטרתי סמוך ל'סינמה סיטי'. בבדיקת 'ינשוף' שנערכה לו במקום התברר כי ריכוז האלכוהול אצלו עמד על 383 מיקרוגרם בליטר אוויר, כאשר שכרות מוגדרת מעל רמה של 290 מיקרוגרם.

"התנדנד בהליכה"

התובע המשטרתי טען בבית המשפט: "המאשימה סבורה כי הוכיחה את אשמתו של הנאשם מעבר לכל ספק סביר. השוטר ערך לנאשם מבחן שבו הוא נכשל בפעולת הליכה על קו שבו הוא התנדנד. הוא אמר כי שתה שני צ'ייסרים של אלכוהול פחות משעה לפני שעוכב". במהלך משפטו העיד הבכיר: "יצאתי עם חברים מהעבודה למרכז העיר לבר ששמו דז'ה וו. עשינו שם מעין ערב גיבוש על העבודה. אכלתי המבורגר וצי'פס ושתיתי צייסר של וודקה. לאחר מכן נעצרתי במחסום המשטרתי".
בהמשך טען הנאשם כי לא היה שיכור והעיר כי נפלה טעות בהפעלת המכשיר או בתקינותו.
סנגורו של הבכיר ביקש בצעד חריג להטיל איסור פרסום על שמו, ואמר: "אבקש כי יוטל איסור פרסום על התיק בשל מקום עבודתו והיותו של הנאשם עובד ציבור. במקרה שבפנינו מדובר בנסיבות חריגות. אף שמדובר בעבירת תעבורה שאינה חלק מהמרשם הפלילי, בעניינו יש להתייחס אליה כעבירה פלילית, זאת נוכח העובדה כי הנאשם הינו עובד ותיק, בכיר ומוערך במערך הביטחון במשרד ראש הממשלה, וכל הרשעה תשפיע באופן קריטי וישיר על המשך העסקתו ועתידו המקצועי".
השופט ניר נחשון החליט להרשיע את הנהג, ואמר: "נתתי אמון מלא בעדותה של השוטרת ולא מצאתי כי נפלו פגמים בהתנהלותה. שוכנעתי הן מעדותה והן מהמסכים שנערכו על ידה כי הפעולות בוצעו על ידה כדבעי". למרות זאת גזר הדין כלל עונש קל יחסית: קנס בסך אלף שקל ופסילה של רישיון הנהיגה לתקופה של 24 חודשים, וכן פסילה על תנאי של שלושה חודשים למשך שלוש שנים.
עוד נכתב בהחלטת בית המשפט: "התרשמתי לחיוב מהנאשם וכי המעשה שבו הורשע הינו מעידה חד־פעמית שאינה מאפיינת את התנהלותו, ומשכך לא מצאתי להשית עליו עונש מאסר על תנאי".
פורסם לראשונה: 11:37, 17.09.21