המרדף אחר הזהב הלבן: תושבים ברחבי העיר מדווחים על מחסור בחלב ברשתות השיווק בירושלים. ערב חג הסוכות, והירושלמים מוצאים את עצמם מחפשים בנרות אחר חלב. בצר להם, הם נוסעים משכונה לשכונה, פוקדים סופר אחר מכולת שכונתית בתקווה למצוא שקית חלב לרפואה, אך לשווא.
2 צפייה בגלריה
מחסור בחלב בסופרמרקטים בירושלים
מחסור בחלב בסופרמרקטים בירושלים
מחסור במוצרי חלב בסופרמרקטים בירושלים
(צילום: פרטי)
הסיבה טמונה ככל הנראה בהודעה שיצאה בשבוע שעבר ממשרד החקלאות ומועצת החלב שהודיעו כי בשל מיעוט ימי עבודה בספטמבר, ייתכן מחסור במוצרים כמו חלב, קוטג', גבינות וכו', וגם בעופות והודו טריים.
דורית אוחנה משכונת פסגת זאב סיפרה בשיחה עם mynet ירושלים: "אני והשכנים שלי לא מצאנו חלב בכלל היום משעות הבוקר המוקדמות. הלכתי לבדוק בכמה סופרים בשכונה ופשוט לא היה: זול ובגדול, סופרסל, מעיין 2000. המדפים ריקים לחלוטין, אפילו חלב עמיד לא היה. קיוויתי למצוא אולי לפחות שקית חלב, אבל גם זה לא".
תושבת אחרת משכונת ארמון הנציב הוסיפה: "אין חלב בשום סופר. מהבוקר אני מתזזת. אתמול בלילה בסופר ספיר בצומת פת, איך שנכנסתי לחנות, המוכר אמר: 'אל תשאלו, פשוט אל תשאלו!'. הוא התכוון שלא נשאל אותו אם יש לו חלב. הבוקר הייתי בחמש מכולות בארמון הנציב ובדרך בית לחם ואין חלב. הלכתי גם ליוחננוף בתלפיות וגם שם לא היה חלב, בסופר ספיר אמרו לי שהבטיחו להם שיגיע בחמש בבוקר, אבל לא הגיע. בסוף קניתי חלב בשקית שנותר בודד באיזה סופר נידח, קניתי למרות שאפילו אין לי מתקן בשבילו".

"כל לקוח שנכנס לסופר שואל על חלב"

נינו פרץ, בעל מכולת 'רק בשמחות' בשוק מחנה יהודה: "בבוקר אני מגיע למכולת ומגלה שמ'טרה' קיבלתי רק שני ארגזי חלב כשהזמנתי 12, גם מתנובה קיבלתי רק שני ארגזי חלב, למרות שהזמנתי 15 ארגזים. בכל ארגז יש 16 קרטוני חלב. קיבלתי רק 32 יחידות חלב מכל אחת מהחברות, רק אצלי בבית משתמשים ב-5 קרטונים. אני צריך לעשות סלקציה של מי מהלקוחות יקבל חלב ומי לא. ככה התחיל הבוקר.
2 צפייה בגלריה
מקרר ריק בסופרמרקט של נינו פרץ
מקרר ריק בסופרמרקט של נינו פרץ
הסופרמרקט של נינו פרץ
(צילום: באדיבות נינו פרץ)
"הייתי צריך לקושש חלב מהמסעדות הסמוכות – 'ארומה' ו'חכמת הבורקס'. הנהג של משלוחי החלב סיפר לי שמקזזים למכולות ולסופרים בכמויות האספקה. גם ככה יש מחסור בשמנות מתוקות, בחמאה, עכשיו גם בחלב. בעוד חצי שעה אין חלב, ולא יהיה חלב בכל השוק. כבר כמה ימים שאני פותח את המכולת והמקררים ריקים. זה לא רק החלב, הרבה דברים חסרים, זה לא להאמין. כבר תקופה שחסרות שמנות חמוצות, שמנת של פעם, חמאה, שמנת מתוקה. קושרים את זה לחגים, אבל כבר חודשיים לפני החג היו לי חוסרים במוצרי חלב, זה לא ברור. אני חושב לנסוע לחיזמא לקנות משם חלב. עד כדי כך – לא אכפת לי אם יהיה כיתוב בערבית או ללא הכשר – בחג יהיו לי כאן תשעה נכדים ואני חייב חלב בשבילם".
נציג רשת סופרים גדולה בירושלים: "כל לקוח שנכנס לסופר שואל על חלב, זה המוצר שהכי נדרש היום. הזמנתי 50 ארגזי חלב, אבל קיבלתי רק שניים. גם אני חש גם במחסור בהרבה מוצרי חלב, וזה נמשך בערך חודש".
פורסם לראשונה: 14:02, 20.09.21