הכביש שיעשה חיים קלים יותר לתושבים: הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה היום (ד') לאשר את התוכנית להקמת כביש 22 שצפוי לתת מענה לאזור התעסוקה "הר חוצבים". עלות התוכנית היא 200 מיליון שקלים.
הכביש צפוי להפחית באופן ניכר את העומסים הקיימים באזור ויוקם בו נתיב תחבורה ציבורית רציף משכונת רמת שלמה ועד לתחנה המרכזית.
1 צפייה בגלריה
כביש 22
כביש 22
כביש 22
(הדמיה: לשכת התכנון מחוז ירושלים)
אורך הכביש הינו כ-1.3 ק"מ והוא יחבר בין דרך יגאל ידין (כביש מס' 9) לשדרות גולדה מאיר. הכביש עתיד להתחבר גם למחלף רמת שלמה ולאפשר תנועה מהמחלף דרומה לשד' גולדה מאיר.
בנוסף התוכנית כוללת כניסה צפונית חדשה לאזור התעסוקה "הר חוצבים". קידומו של הכביש יאפשר תוספת זכויות בניה לתעסוקה בהר חוצבים ונתיב תחבורה ציבורית לשירות שכונת רמת שלמה.
כמו כן, הכביש מתוכנן לחצות את נחל צופים על גבי גשר, והתכנית כוללת תנאים רבים אשר נועדו לשמור על הנחל במהלך העבודות להקמת הכביש וכן הוראות לשיקום השטח בתום העבודות.
תושבי סנהדריה ביקשו שהכביש יהיה סגור בשבתות, אך הוועדה המחוזית לא הכריעה בנושא והעבירה את ההחלטה לוועדת התמרור העירונית שתכריע בנושא.
הוועדה ציינה כי התוכנית מהווה נדבך חשוב במערך התחבורה של העיר ירושלים ובמיוחד ברשת התחבורה הציבורית בעיר. התוכנית הינה ביוזמת צוות אב לתחבורה ירושלים ונערכה ע"י אדריכל איתי אהרונסון.
מ'ירושלים שקופה' בניהול הרב נתן קרמר נמסר: "הוועדה לא פסלה את הטענה שהעלתה 'ירושלים שקופה' – להגביל את התנועה בכביש המתוכנן בימי המנוחה הלאומיים, בטענה שהכביש המתוכנן נועד להקל על עומסי התנועה בימי העבודה מהר החוצבים ואליו, כאשר בימי המנוחה אין עומסי תנועה באזור. הוועדה הבהירה שהם משאירים את החלטה בעניין לרשות התמרור של הרשות המקומית שגם בסמכותם לקבוע הוראות כגון אלה, אף מבלי שהוראה כזו נקבעה בתכנית.
"רוב רובו של נציגים החרדיים ברשות המקומית - המהווים חלק מהקואליציה ברשות – יעדיפו לשמור על הסטאטוס קוו, מאשר להיכנס למתיחות עם המגזר הכללי בנושא שאפשר להגדיר כנושא דתי. הוועדה אף קיבלה את הטענה של 'ירושלים שקופה' להגביל את ה'שבילים' שבתכנית למעבר המיועד בעיקרו לתנועה לא ממונעת, ולרכב תחזוקה וחירום בלבד, וזאת כדי לשמור על זיהום אוויר בשטחים הפתוחים והירוקים".