גאווה לעיר הבירה: 27 מצטייני השירות הלאומי-אזרחי נבחרו ומתוכם 9 מתוכם הינם תושבי ירושלים, או שמקום התנדבותם הוא בירושלים.
9 צפייה בגלריה
רוב המתנדבים בירושלים
רוב המתנדבים בירושלים
רוב המתנדבים בירושלים
(צילום: פרטי, הדסה והאגודה להתנדבות)
המצטיינים נבחרו מתוך 18 אלף מתנדבי השירות הלאומי, כאשר השנה התמקדה הוועדה בבחירת מצטיינים שתרמו למאבק בקורונה. בין המצטיינים: מתנדבות בבתי החולים הדסה ושערי צדק, ומתנדב במשרד הבריאות.
מדי שנה, זוכים מצטייני השירות הלאומי לקבל את אות הצטיינותם בטקס מיוחד בבית הנשיא, אלא שבשלב זה בשל אילוצי הקורונה לא נקבע עדיין תאריך סופי לטקס המסורתי.

שירה אברמוביץ

שירה מסיימת בימים אלו את שנת השירות השנייה במשפחתון "מתבגרות" בירושלים. "שירה הפכה לעמוד תווך במשפחתון, ולמקור השראה עבור הנערות, כאשר גם בתקופת הקורונה המשיכה בעבודתה תוך שהיא משרה ביטחון וכוח לנערות", נמסר מהוועדה.
9 צפייה בגלריה
שירה אברמוביץ
שירה אברמוביץ
שירה אברמוביץ
(צילום: פרטי)
למשפחתון מגיעות נערות אשר להן סיפור חיים מורכב, ובמהלך השירות בחרה שירה לארח אותן בבית הוריה בשבתות, בחגים ובחופשות. "היא עושה זאת ברוחב לב ובנדיבות, והופכת גם את משפחתה האישית לחלק מהמעטפת עבור הנערות בהיעדר עורף משפחתי מספק".

הדסה מרצבך

הדסה מתנדבת בעמותת 'גדולים מהחיים' בירושלים. הדסה בעצמה בעלת מגבלה פיזית, וכאשר המתנדבות לא יכלו להגיע פיזית למחלקה בשל הקורונה, היא המשיכה לשמור על קשר טלפוני עם המשפחות, הכינה חוברת עבודה ומשחקים לילדים, ואף וידאה שכל ילד יום הולדת זוכה לחגוג את יום הולדתו למרות שלא יכלה להיות איתם פיזית.
9 צפייה בגלריה
הדסה מרצבך
הדסה מרצבך
הדסה מרצבך
(צילום: פרטי)
תהילה תורג'מן
בת שירות לאומי אזרחי, מתנדבת בחטיבת ההון האנושי במשרד החוץ בירושלים. במהלך הקורונה משרד החוץ נדרש ליישם את התקנות לשעת חירום בתנאים לא פשוטים.
9 צפייה בגלריה
תהילה תורגמן
תהילה תורגמן
תהילה תורגמן
(צילום: האגודה להתנדבות)
"תהילה היתה פעילה לאורך כל התקופה, עבדה לילות כימים והייתה חלק מהצוות. גם כשהתחבורה הציבורית הופסקה ודרכי הגישה לכרמיאל ומכרמיאל היו מוגבלות, תהילה התגייסה ומצאה את הפתרונות הדרושים כדי להתייצב ולטפל במשימותיה, ובכל תרחיש סירבה לצאת לחופשה מאולצת", מסרו.

יראה לוי

לוי מתנדבת בבית החולים שערי צדק ובלטה מאוד בשנת השירות בתרומה הרבה שלה, בעודה מתמרנת בין שתי מחלקות בבית החולים.
9 צפייה בגלריה
יראה לוי
יראה לוי
יראה לוי
(צילום: האגודה להתנדבות)
עם תחילת משבר הקורונה התנדבה יראה להיות חלק מהצוות שיעבוד במחלקות הקורונה הייעודיות בבית החולים, שכידוע ריכז את מספר חולי הקורונה הגדול בכל המדינה. "בתקופה מאתגרת זו בלטה יראה כמגדלור ושמשה דוגמא ומופת. יראה התמסרה לעבודתה בצורה מוחלטת, ויתרה על נסיעות בסופי שבוע לביתה ונשארה ללון בבית החולים במשך רוב תקופת המגיפה כולל שישי ושבת".

מולונש מהרי

מהרי מתנדבת שנה שנייה בבית החולים הדסה עין כרם. מולונש גדלה בפנימייה והגיעה לשירות הלאומי דרך תוכנית נערות למען הקהילה עם סיום לימודיה.
כחלק מתהליך ההעצמה שהיא עברה היא התקבלה לבית החולים הדסה עין כרם, במהלך התפרצות וירוס הקורונה בישראל על אף שהעולם כמעט עצר מלכת, היא המשיכה להגיע לבית החולים ולבצע את תפקידה באופן שוטף ואחראי.

שלום לוי

מתנדב שנה שנייה במשרד הבריאות בירושלים. לוי ניצל את כל כישרונותיו וכוחותיו לתרומה למען הקהילה וקודם במהלך שירותו תוך קבלת אחריות ופיקוד בנושאים מרכזים באגף בו שירת. שלום למד והתמקצע במערכות ובמקצועות הבריאות הממשלתיות.
9 צפייה בגלריה
שלום לוי
שלום לוי
שלום לוי
(צילום: פרטי)
לוי הצטיין בתקופת הקורנה בלקיחת אחריות ומתן עזרה וסיוע מהידע שרכש בהתנדבות ובנוסף לכל זה בזמנו הפנוי בבית חולים אסותא באשדוד ובגיוס מתנדבים למערך. "שלום מתגורר באשדוד, אך הגיע מידי יום למקום השרות בירושלים, מתוך מטרה לעזור, לתרום ולקדם את מערך הבריאות ביחידה שבו נמצא ותורם מזמנו הפרטי הרבה מעבר לנדרש", נמסר מהוועדה.

שיר ליפשיץ

מתנדבת שנה שנייה בבית הספר התעשייתי אורט בית הערבה בירושלים. שיר נתנה מעצמה מעל ומעבר למען תלמידי בית הספר, בעזרה אישית, בתחום הלימודי, ובנתינה חברתית.
9 צפייה בגלריה
שיר ליפשיץ
שיר ליפשיץ
שיר ליפשיץ
(צילום: פרטי)
בתקופת משבר הקורונה שיר הגדילה לעשות והחליטה לעזוב את ביתה ואזור הנוחות שלה ולהצטרף לפנימיית "תלפיות" בחדרה שם הילדים לא נסעו לבתיהם בתקופת הקורונה והיה צורך בתגבור אנושי. "שיר תפקדה מהמקום החדש בשתי משרות מלאות, גם עזרה לילדי הפנימיה וגם שמרה על קשר הדוק ורציף עם תלמידיה בבית הספר אורט בירושלים איתם היא מתנדבת במהלך השנה כולה".

ביתיה שקרון

ביתיה עלתה ארצה לבדה מצרפת, ומתנדבת שנה שנייה במיון בבית החולים הדסה עין כרם.
9 צפייה בגלריה
ביתיה שקרון
ביתיה שקרון
ביתיה שקרון
(צילום: פרטי)
ביתיה היא עולה מצרפת המתגוררת לבד בארץ. היא משרתת בבית החולים כבר שנתיים, במחלקת המיון. בשנה השנייה הוצאה כחלק מקבוצת עולות מצרפת לראשונה לעולות לקורס מסייעות רפואיות.
"בתקופת התפרצות הקורונה הגיעה לשירות ותרמה ככל העובדים, ללא מחשבה שניה. ביתיה רכשה ניסיון וידע והיא רוצה להיות בעתיד אחות. כאשר מגיעות בנות הזקוקות לסיוע והכוונה תמיד ניתן לבקש מביתיה שתהיה שם עבורן. גם כשיש צורך לעשות סיור במיון, ניתן לסמוך על ביתיה שתדריך את הסיור בצורה המיטבית האפשרית".

מעיין כהן

תושבת ירושלים, מתנדבת בכרמל 6000 מבית הילמה ורשת אמי"ת בירושלים. העמותה עוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגים בתחומי חינוך בריאות ורווחה, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות ובעלי מוגבלויות.
9 צפייה בגלריה
מעיין כהן
מעיין כהן
מעיין כהן
(צילום: פרטי)
מעיין הגיעה לכרמל ללא ידע במחשבים, ובמהלך השירות רכשה ידע רב, עד שנבחרה להיות ראש צוות עם בוגרות תואר ראשון.
לקראת יום הזכרון, פנתה עמותת "אחים שלנו" אל כרמל 6000 בבקשה לסייע להם בבניית תכנית שתאפשר להזכיר את הנופלים למרות האיסור לפקוד את בתי הקברות ביום הזיכרון. מעיין והצוות שלה נבחרו למשימה ועבדו ימים ולילות והספיקו לתכנת את האפליקציה שתאפשר את המפגשים הווירטואליים בזום. ביום הזיכרון כ-1,200 משפחות חללי צה"ל יזמו מפגשים שכאלה וכ-150 אלף אנשים השתתפו במפגשים דרך האתר שפותח בעזרת מעיין.