משפחת אל חאלק ביקשה לקבל את תיעוד הירי באיאד – בית המשפט קיבל את בקשת מח"ש לאסור על פרסום הדיון.
משפחתו של איאד אל חאלק, הצעיר שנורה למוות ביום שבת האחרון בדרכו לבית הספר לבעלי צרכים מיוחדים בו למד, פנתה לבית המשפט השבוע בבקשה לקבל לידה את הסרטונים המתעדים את רגעיו האחרונים של בנם, ואת תיעוד האירוע בו נהרג.
בנוסף לבקשה זו, ביקשה המשפחה כי מח"ש תודיע לה האם המצלמות המתעדות את האירוע נתפסו בידיה כחלק מחקירת הירי. זאת, בשל חששה הכבד של המשפחה כי תיעוד האירוע לא ייתפס בידי מח"ש, ולא ישמש על מנת להגיע לחקר האמת.
1 צפייה בגלריה
איאד אלחלאק
איאד אלחלאק
איאד אלחלאק
(צילום: באדיבות המשפחה)
בית משפט השלום דן אתמול (רביעי) בבקשות המשפחה. אלא, שבפתח הדיון ביקשו נציגי מח"ש כי הדיון יתקיים בדלתיים סגורות, וכי על פרסום פרטיו יוטל צו איסור פרסום. נציגי מח"ש אף הציגו בפני בית המשפט את צו איסור הפרסום הקיים בתיק – למרות שצו זה מתייחס לאיסור פרסום שמם ותפקידם של השוטרים החשודים באירוע, בלבד.
בית המשפט דחה את הבקשה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, אך בהמשך – קיבל את בקשת מח"ש, לאסור על פרסום פרטי הדיון. זאת, למרות שבדיון לא הוצג אף פרט מפרטי חקירת מותו של איאד, או כל פרט הנוגע לזהות השוטרים המעורבים בירי.
לטענת המשפחה, הן האיזור בו החל המרדף המשטרתי אחרי איאד, והן חדר האשפה בו הוא נורה למוות, מרושתים במצלמות. לדיון לא הגיעו בני משפחתו של איאד, שקיימו השבוע סוכת אבלים בביתם, אלא עו"ד ג'אד קדמאני המייצג את המשפחה.