תשעה אחים ניצולי שואה נפגשו לאחר פרידה של כמעט שנתיים בעקבות משבר הקורונה. בתחילת השבוע התאחדו מחדש משפחת שמואלי הכוללת תשעה אחים בשנות ה-70 לחייהם, שחלקם מתקשים להתנייד וביניהם שישה תושבים מהעיר ירושלים.
1 צפייה בגלריה
משפחת שמואלי
משפחת שמואלי
משפחת שמואלי
(צילום: באדיבות יח"צ עזר מציון)
המפגש יצא לדרך במסגרת פרויקט 'משאלת לב' להגשמת משאלות לניצולי שואה. פרויקט משותף לאגף לסיעוד ב'עזר מציון' הפועל בשיתוף משרד הבריאות.
משאלתו של אחד האחים המרותק לכיסא גלגלים, אהרון, הייתה לפגוש את כל אחיו לאחר תקופה ארוכה מאד בה לא התראו. למשפחת שמואלי סיפור מרתק של התגלגלות מסע הבריחה שלהם מטולוז בזמן מלחמת העולם השנייה, הסתתרות בחווה חקלאית אותה ניהל האבא ועוד.
בעמותת 'עזר מציון' התגייסו להגשים לאהרון את החלום ובעזרת אמבולנס של העמותה הובאו לבית האבות "נווה שמחה" בירושלים בו הוא שוהה עם ארבעה מאחיו. האחרים הגיעו עצמאית, וכולם התכנסו למפגש מרגש.
במפגש שיתפו האחים על החוויות מהתקופה האחרונה והתחבקו בהתרגשות גדולה. האחים משתפים על החוויה המיוחדת. עזריה שמואלי סיפרה: "כמעט שנתיים שלא נפגשנו כל האחים, פעם הינו נפגשים לפחות 3 פעמים בשנה. זה היה ממש קשה לארגן את המפגש, חלק מהאחים מוגבלים, חלקם גרים מחוץ לעיר". האחות שרה במברגר הוסיפה: "כשאנחנו נפגשים אנחנו חוזרים להיות כמו ילדים".
קולט אלקיים סיפר על משפחתו: "היינו משפחה מאוד מלוכדת, אין הרבה משפחות בגילנו שיש הרבה אחים, וזה מרגש להיפגש בכל פעם מחדש". אהרון סיכם בהתרגשות, "תודה שהגשמתם לי משאלה".
נעמי מזרחי, מנהלת פרויקט 'משאלת לב': "זו זכות גדולה עבורנו להגשים משאלות לקשישים ניצולי שואה, גם כשמדובר במשאלה מאתגרת, אנו עושים הכול כדי לבצע הכול על הצד הטוב ביותר. עד כה זכינו להגשים כ-780 משאלות".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים