בית מלון שעתיד להיבנות ברובע הכניסה לעיר מצית מחדש מאבק בכיכר ספרא בין החילונים לחרדים. מצד אחד, ראש העירייה משה ליאון מעוניין מאוד לעודד את התיירות. מנגד, נציגי המגזר מתנגדים בתוקף ואינם מוכנים להתפשר על מה שנראה להם 'סכנה רוחנית'.
1 צפייה בגלריה
המלון המתוכנן.
המלון המתוכנן.
המלון המתוכנן.
(הדמיה: פייגין אדריכלים)
תחילת הסיפור לפני כשנה, אז אישרה הוועדה המחוזית בניית מלון בגובה של 30 קומות בפינת הרחובות יפו־רוממה. היוזמה המקורית כללה גורד שחקים שיתנשא לגובה של 45 קומות, אולם התנגדות החרדים הובילה לפשרה והמבנה המיועד התכווץ ל־15 קומות בלבד. אלא שכעת נציגי המגזר אינם מסתפקים בכך ודורשים לבטל את המיזם ולהקים במקומו בניין מגורים נוסף לאוכלוסייה החרדית.
"לבנות מלון בלב ליבה של שכונה חרדית זה טירוף", אומר גורם בקואליציה. "מי חשב שנאשר את זה? זה יביא לפריצות ולחילולי שבת. זאת סכנה רוחנית לתושבי האזור. לא נאפשר את הדבר הזה בירושלים". מנגד עומדים שאר חברי המועצה, ובראשם ראש העירייה, שמעוניינים מאוד בהקמת המלון. ברשות המקומית מעריכים כי לאחר השלמת הבנייה של רובע הכניסה לבירה יזנק הביקוש לחדרי מלון גם באזור הזה.
"בכניסה לעיר יש מספיק מלונות", טוען הגורם החרדי. "אין סיבה לתקוע לנו אצבע בעין ולהקים בית מלון בסמוך לישיבות. שוב ליאון מעדיף את האינטרסים של הציבור החילוני ושוכח לגמרי מהחרדים, אבל אנחנו לא ניתן לזה לעבור".
למיינט ו"ידיעות ירושלים" נודע כי התוכנית היתה אמורה לעלות לאישור של הוועדה לתכנון ובנייה השבוע, אך הוסרה מסדר היום באופן פתאומי. ההערכות הן שבעירייה מעדיפים להימנע ממבוכה בוועדה, ובשלב זה מעדיפים לדחות את הדיונים עד להסכמה עם החרדים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "התוכנית להקמת מלון נמצאת בסמכות הוועדה המחוזית וקידומה מותנה בקבלת אישור משר הפנים. ככל שיתקבל האישור הזה - תובא התוכנית לדיון בוועדה המקומית".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים