חוקר אלימות במשפחה בתחנת שפט בירושלים הזמין לביתו מתלוננת שבעניינה ניהל חקירה - והורשע על ידי בית הדין למשמעת של משטרת ישראל בעבירה של פגיעה בתדמית המשטרה.
1 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
שוטר
(אילוסטרציה: ירון ברנר)
רס״ר מאלכ אסעיד המשמש כחוקר אלימות במשפחה הורשע בעבירה של "התנהגות שאינה הולמת שוטר". על פי גזר הדין החוקר ניהל חקירה בענייניים של בני זוג שהגישו תלונות הדדיות בתחנת המשטרה.
על פי המתואר, בת הזוג התכתבה עם החוקר וביקשה להתייעץ עמו לאחר שלטענתה בעלה מגיע למקום עבודה ומטריד אותה. החוקר השיב לה כי בעלה "משגע אותו" ומתקשר אליו ללא הפסקה וייעץ לה להגיש תלונה נוספת בתחנת המשטרה.
זמן קצר לאחר מכן, החוקר התקשר אל בת הזוג והתעניין מה עם בן זוגה ושאל מתי היא מסיימת את עבודתה. החוקר הציע לאישה להיפגש עימו ועל פי גזר הדין סיבת המפגש אינה ידוע.
האישה, נענתה להזמנתו של החוקר, הגיעה לביתו בשעה 15:30 ושהתה בו עד שעה 17:00, אז הסיע האישה את החוקר בחזרה לתחנת המשטרה. באותה עת הבחין בעלה של האישה בחוקר יורד מרכבה והטיח בו: "אתה גם חוקר אותנו ואחר כך נפגש עם אשתי בדירה לבד".
"לטעמנו, לא ניתן ולא ראוי להקל ראש בחומרת האירוע דנן. מדובר בכשל בסיסי בהבנת הנדרש משוטר, קל וחומר מחוקר שכבר נמצא בתפקיד ובחיל מזה מספר שנים כדוגמת הנאשם. בהתנהלות מושא תיק זה יש סטייה רבתי מהערכים לאורם נדרש כל שוטר ושוטר לפעול, בכל עת ובכל מצב ויפים לענייננו הדברים", פסק הרכב בית הדין והשית על החוקר עונש של נזיפה חמורה וקנס כספי.