הסדר טיעון בתיקה של מרים פרץ ז"ל הוצג הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום. הצדדים הסכימו על שנתיים מאסר בפועל, מהם ינוכו 7 החודשים בהם הוא עצור. בנוסף, סוכם על שני מאסרים על תנאי.
הסדר טיעון בעניינו של מאג'ד עלייאן, הנאשם בהדחת קטינה לשימוש בסם, הוצג הבוקר לבית משפט השלום. זאת, כחצי שנה לאחר שהוגש כתב האישום נגדו.
"לאור תשובת הנאשם לאישום, לאחר שוידאתי כי הוא מבין את העובדות בהן הוא מודה, אשר אינן שונות באופן מהותי מתשובתו לאישום שניתנה בפברואר, אני מרשיע את הנאשם בעבירות החזקת סם מסוכן והדחת קטין לסם מסוכן", אמר השופט מינטקביץ.
1 צפייה בגלריה
החשוד מאג'ד עלייאן והנערה מרים פרץ ז״ל
החשוד מאג'ד עלייאן והנערה מרים פרץ ז״ל
הנאשם מאג'ד עלייאן והנערה מרים פרץ ז״ל
(צילומים: יואב דודקביץ׳, באדיבות המשפחה)
כזכור, עם התקדמות המשפט, הודה עליאן במרבית עובדות כתב האישום. המחלוקת המרכזית שנותרה בין הצדדים הינה שאלת מודעותו של עלייאן לקטינותה של מרים פרץ ז"ל. מחלוקת זו עומדת בבסיס העבירה העיקרית בה מואשם עלייאן: הדחת קטינה לשימוש בסם.
סנגורו של עלייאן, עו"ד עבד דראושה, התעקש על כך כי עלייאן לא היה מודע להיותה של פרץ קטינה, ואף כי פעל לבדוק ולברר את גילה טרם רכישת הסמים שהשניים צרכו יחד. עוד טוען עו"ד דראושה כי קיימות בתיק מספר עדויות של עדי תביעה שהעידו כי פרץ נראתה בגירה. בתוך כך, מציין עו"ד דראושה את עדויותיהם של שניים מחבריה של פרץ, את עדותו של פקיד הקבלה במלונית בה השניים שהו וצרכו סמים, ואף את עדותה של אמה של פרץ.

משפחתה: "הפרקליטות התרשלה בעבודה שלה"

אחיה של מרים פרץ, יוסף פרץ מסר בתגובה להסדר הטיעון: "אני מרגיש הרבה כעס. היה עדיף שלא היו עוצרים אותו. מראש זה נראה כמו משחק מכור - לפי העבירה שהאשימו אותו. אם מסתכלים על פער הגילאים בינו ובינה, הוא לקח אותה למלונית והיה איתה 24 שעות בלי לשאול על המשפחה שלה. בסוף הוא השאיר אותה לפרפר למות ומקבל שנתיים.
"הפרקליטות התרשלה בעבודה שלה. אנחנו מאוכזבים מהמערכת. מתייחסים אליה כאילו היא לא בן אדם. הנאשם לא בן אדם, זה מחבל. מדובר בבן אדם שעוד חצי שנה הוא בחוץ".
עו"ד איתמר בן גביר המלווה את המשפחה: "אנו שוקלים הגשת תביעה אזרחית נגד כל אותם גורמים שהפקירו את מרים. גורמי הרווחה, גורמים שהמשפחה פנתה אליהם וביקשה עזרה. במקרים מסוימים אף לא אכפו החלטות בית משפט שיכלו לסייע לה. ההסדר שהגיעו אליו כאן - הוא ביזיוני".
עו"ד עבד דראושה המייצג את עלייאן: "אני שלם עם הסדר הטיעון. הסדר הטיעון משקף נכונה את מצב הראיות בתיק. כולנו מסכימים שהתוצאה עצובה וטראגית, אך קיים פער עצום בין הרגש לבין המצב המשפטי בתיק. הנאשם מביע צער עמוק על התוצאה הטראגית".