בצעד חריג זיכה בית משפט השלום נאשם בתקיפת שוטרים מנימוק של "הגנה מן הצדק". בכתב האישום נטען כי ב־6.8.17 נכנס אדריס בשער המג'לס כשהוא מוביל ארגזי קרטון ובהם צעצועים אותם ביקש לחלק לילדים בשטח הר הבית. שוטרים שהוצבו במקום מנעו את כניסתו לשטח ההר ובמקום התפתחה התקהלות של 40 איש במהלכה לדברי הפרקליטות אדריס תקף שוטרים, ניסה לאחוז בנשק ואפוד של אחד מהם והפילם ארצה תוך שהוא מכה אותם.
1 צפייה בגלריה
מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

גרסאות סותרות

השופט איתן כהן ציין בהכרעת הדין כי לא מצא תשתית ראייתית להוכחת תקיפת השוטרים, וגם אם הייתה קיימת תשתית כזו יש לזכות את אדריס מחמת הגנה מן הצדק בעקבות הכוח הרב, והבלתי מידתי שהופעל נגדו במהלך המעצר על ידי השוטרים.
בהכרעת הדין מפרט השופט את גרסאותיהם של השוטרים שלקחו חלק במעצרו של הנאשם וקובע כי "שלושה השוטרים סותרים זה את זה בפרטים מהותיים אשר הובילו למעצרו של הנאשם. המסקנה היא שלא ניתן לקבוע על פי ממצאים נוספים ברף הנדרש בפלילים".
לעניין השימוש בכוח המופרז שהפעילו השוטרים נגד אדריס כתב "התעודות הרפואיות שהוגשו מטעם ההגנה מוכיחות שהנאשם נחבל חבלות משמעותיות והוא נזקק לטיפול רפואי. מצילום הכתף התברר שישנה פריקה קדמית דהיינו הנאשם פרק את הכתף כתוצאה מהכוח שהפועל כלפיו והרופאים החזירו את ידו למקומה. חיזוק לשימוש המופרז בכוח מצאתי בעדותו של הקצין דור ביטון אשר בחקירתו הנגדית אישר שבחלקים מסוימים של האירוע השתמש באגרוף, חבט בפניו של הנאשם, הוריד אותו לקרקע והניח עליו ברך. השוטר איתי דמרי, אשר העיד בהגינותו כי הגיע למקום האירוע, ראה את הנאשם שוכב בצד מדמם כשהוא מחוסר הכרה או מעורפל ומשום כך ביקש להעניק לו טיפול".
בהמשך מותח השופט ביקורת על פעילות השוטרים "למרבה הצער לא נהגו השוטרים באופן זה במקרה שלפניי. הן הסרטונים הן התיעוד הרפואי והן עדותו של השוטר דמרי, מוכיחים שנעשה כלפי הנאשם שימוש בכוח מופרז ולא פרופורציונלי."
מהמשטרה נמסר: "הנאשם ניסה להכניס סחורה לשטח הר הבית. השוטרים בשער אמרו לו שלא ניתן להכניס את הסחורה, בעקבות כך הנאשם החל להשתולל ותקף פיזית ומילולית את השוטרים.
"שוטרי מג"ב שפעלו בעיר העתיקה הוזעקו לסייע לשוטרים שבשער, השוטרים ניסו להשתלט על הנאשם תוך שהוא תוקף בבעיטות, אגרופים ומושך את בנשקים של השוטרים. באותו הזמן ניסו עשרות רבות של אנשים להיכנס לתוך הר הבית משער המג'לס, הדבר יצר צפיפות רבה בשער. בנוסף נזרקו בקבוקי זכוכית, משטחי עץ וחפצים לכיוון השוטרים.
"באירוע השוטרים פעלו לפי הסמכויות והחוק, וכתוצאה מכך גם הוגש על ידי הפרקליטות כתב אישום נגד הנאשם, שבסופו של דבר בית המשפט כאמור החליט לבטלו", סיכמו במחוז.