ירושלים היא העיר עם מספר קטינים הגבוה ביותר שנפגעו ברשת – כך עולה מנתוני דו"ח המשטרה השנתי שפורסם השבוע. הדו"ח סקר את פעילות מוקד 105 – המוקד להגנה על קטינים ברשת אשר הוקם לצורך מתן מענה ייחודי לטיפול בפגיעות מיניות ופליליות בקטינים ברשת, ובבריונות רשת נגד קטינים. השנה, למעלה משליש מהאירועים שדווחו אליו עסקו בפגיעה מינית בקטינים.
1 צפייה בגלריה
290 תלונות של ילדים
290 תלונות של ילדים
290 תלונות של ילדים
(המחשה: שאטרסטוק)
מנתוני הדו"ח עולה כי ירושלים היא העיר שבה אותר הריכוז הגבוה ביותר השנה של קטינים שנפגעו ברשת – 290 תלונות. עוד עולה כי היא גם העיר בה ריכוז הפוגעים ברשת הגבוה ביותר – עם 120 פוגעים.
באשר ליתר נתוני הפשיעה בעיר, הדו"ח מראה כי בשנה החולפת חלה ירידה של כ-9% במספר התיקים שנפתחו במחוז ירושלים ביחס לשנה שקדמה לה. מדובר בירידה משמעותית מהמדד הארצי שם יש ירידה של 6% ביחס למספר התיקים בשנה החולפת.
"כיום, עם עליית השימוש ברשת, אין את הבוגר האחראי שעומד בין הפדופיל לילד. הרשת מייצרת גישה ישירה עבור אותם פוגעים", אומר אלירן מלכי יו"ר עמותת 'מצו"ף' הפועלת להקמת מאגר של רישום פדופילים. "הפגיעה המינית כיום מתחילה במרבית הפעמים ברשת. משם זה זולג".
לדברי מלכי אחת התופעות המטרידות ביותר היא של סחר ברשת במספרי טלפון ופרטים של ילדים. "פדופילים מחפשים ומוצאים פרטים של ילדים ברשת לעיתים תוך התחזות לילדים בעצמם. פנתה אלי אמא שהבינה שבתה לא משוחחת עם בן 14 אלא עם בן 50 שאוסף מספרים של ילדים".
לדברי מלכי אין זה מפתיע שירושלים נמצאת בראש טבלת הפגיעות ברשת. "זו עיר גדולה שגם מאופיינת במצב סוציו-אקונומי נמוך ובצפיפות. מן הסתם יש הרבה יותר פגיעות אף ממה שמדווח. המחקרים גם מראים כי בציבור החרדי והערבי מספר הפגיעות בילדים גדול יותר".