מגבלות הקורונה מגבילות את התנועה אך לא את הערבות ההדדית: תנועת 'התעוררות' וארגון "לב אחד" פנו יחד לרשתות המזון על מנת לאפשר למתנדבים זכות קדימה בסופרמרקטים. המטרה: להספיק להגיד לכל מאות הפניות שמגיעות מידי יום לחמ"ל. הרשתות המסייעות: רמי לוי, אושר עד, זול ובגדול, שופר סל ומעיין 2000.
2 צפייה בגלריה
פעילי התעוררות
פעילי התעוררות
פעילי התעוררות
(צילום: תנועת התעוררות)
"זו לא בקשה לתרומה אלא לסיוע למתנדבים בחנויות שלכם בירושלים", נכתב בפניה לרשתות המזון, "תנועת המתנדבים של 'התעוררות' בשיתוף ארגון 'לב אחד' מפעילים בשבועות האחרונים מאז פרוץ משבר הקורונה, מוקד סיוע עירוני רחב בכל השכונות. כפי שתוכל לראות בפילוח המצורף, אנו מקבלים פניות רבות לסיוע בקניות עבור קשישים או כאלו שאינם יכולים לצאת מהבית לקניות".
במכתבם הם מסבירים כי ישנו עיכוב של שעתיים ואף יותר בשל העומס הנוצר בסופרמרקטים, כאשר בזמן זה יכלו להגדיל את מספר הפניות לנזקקים נוספים.
מנכ"לית תנועת התעוררות אורלי ג'קסון-כהן מסרה: "מחמם את הלב לראות את עם ישראל במלוא תפארתו שופע אהבת חינם וערבות הדדית. אנחנו מודים לרשתות המזון רמי לוי ואושר עד על שיתוף הפעולה וסיוע למתנדבים שלנו שעושים לילות כימים להגיע למאות בתים של קשישים ונזקקים בבידוד. אנחנו קוראים לרשתות מזון נוספות להצטרף ליוזמה ולאפשר למתנדבים שלנו להגיע לכמה שיותר פניות ובקשות לסיוע כדי שלכולם יהיה פסח כשר ושמח".
2 צפייה בגלריה
פעילי התעוררות
פעילי התעוררות
פעילי התעוררות
(צילום: תנועת התעוררות)
בין היתר פעילי תנועת התעוררות בירושלים נרתמים למבצע חלוקת משלוחי מזון לקשישים לצד חיילי פיקוד העורף. עד כה התגייסו קרוב לאלף מתנדבים. החלוקה נעשית יחד בשכונות: פסגת זאב, מעלה אדומים, הר חומה ונווה יעקוב ונערכים ביקורים בכ-10 מקבצי דיור. בסוף השבוע חולקו כ-23 מנות מזון שסופקו על ידי משרד הרווחה.
כמו כן, יש לציין כי בעקבות הגבלת התנועה, בתנועה החלו במיזם חדש "אמץ שכן" בו משפחות מאמצות שכנים בודדים בשיתוף "לב אחד". המטרה: להפיג את הבדידות לתושבים הוותיקים וליצור פתרון ארוך טווח לשגרת החירום. מאז הושק המיזם, תוך שעות ספורות נרשמו מאות משפחות ומתנדבים המעוניינים לאמץ שכן ולדאוג לו. גם אתם רוצים להצטרף? הירשמו בלינק.
בין המיזמים הנוספים, קייטנות לילדי הרופאים וחמ"ל לנפגעי קורונה שפועל מבית הספר לאומנויות בירושלים. אלחנן יונס פעיל בתא החרדי סיפר: "הסיפוק ותחושת הנתינה, זהו סיפורו של עם ישראל שבימים קשים יודע לעזוב את הכל בצד ונותן מעצמו אחד בשביל האחר. זאת ירושלים שאני מכיר. מקבלת ומחזירה אהבה לכולם".