שריפת חורש ענקית פרצה בשעות הצהריים סמוך לירושלים: מספר תושבים בשכונת נוף הרים במבשרת ציון פונו היום (א') בצהריים מבתיהם עקב השריפה. לאחר כחצי שעה, בעקבות הרוחות המנשבות באיזור השריפה מתפתחת שריפה לכיוון מוצא, בית אבות שבע אחיות השוכן במקום פונה. במקום פעלו מספר צוותי כיבוי והצלה וכן מטוסי כיבוי רבים. בעקבות השריפה, מחלף חמד למזרח ומחלף לטרון למזרח בכביש מספר 1 נחסמו לתנועה ונפתחו לאחר זמן קצר. כשש שעות לאחר פרוץ השריפה הושגה השליטה.
3 צפייה בגלריה
השריפה סמוך למבשרת
השריפה סמוך למבשרת
השריפה סמוך למבשרת
(צילום: דליה קיסלסי)
לאחר כשלוש שעות של לחימה עיקשת הצליחו צוותי הכיבוי הרבים להכיל את האש. אין סכנה לא לבתים במוצא ולא לבתים במבשרת. מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טויטו: "הרוח ששינתה את כיוונה לא פעם הקשתה מאוד על מלאכת הכיבוי והביאה את הלהבות קרוב מאוד לקוי הבתים הראשונים".
בסביבות השעה 20:20 נמסר מכבאות כי הושגה שליטה מאלה על השריפה. בשטח ימשיכו לפעול צוותי כיבוי לצורך כיבוי סופי של האש וכן יקיימו סיורים לכל אורך הלילה על מנת לוודא שהאש לא תתחדש.
מוקדם יותר בסביבות השעה 14:00 נמסר מהמשטרה: "כוחות משטרה פינו מספר בתי מגורים בקו ראשון בשכונת נוף הרים במבשרת ציון בעקבות שריפת חורש שהחלה בשעה האחרונה בשטח פתוח ומתקרבת בשלב זה לעבר הבתים. כביש 1 מחלף חמד למזרח ומחלף לטרון למזרח נחסמו לתנועה. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות (דרך כביש 443, כביש 375 ודרך כביש 395)". שטח כינוס נפתח ברחת הכורכר על יד קניון "הראל".
(השריפה סמוך למבשרת ציון. צילום: דליה קיסלסי)
3 צפייה בגלריה
השריפה סמוך למבשרת
השריפה סמוך למבשרת
השריפה סמוך למבשרת
(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
מכבאות והצלה נמסר: "בשעה 14:05 נתקבל דיווח על שריפת קוצים במבשרת. עקב התקרבות האש לקורות הבתים נתבקשו דיירי רחוב נוף הרים לעזוב את בתיהם. שמונה צוותים פועלים במקום בסיוע שישה מטוסי כיבוי. שני צוותים נוספים ממחוזות שכנים עושים דרכם לזירה".
3 צפייה בגלריה
השריפה סמוך למבשרת
השריפה סמוך למבשרת
השריפה סמוך למבשרת
(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
עוד נמסר מכבאות כי "האש מתפשטת בחסות הרוחות העזות, ישנו עשן כבד האופף את האזור. ארבע לבנות של רכבי כיבוי ממחוזות דן, דרום, מרכז וכן יחידת "להבה" עושים את דרכם אל מקום השריפה. כמו כן עשרה מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" בדרכם למקום. מסוק משטרתי לטובת "חוזי" פועל באירוע, על פי דיווח שלו האש חצתה את כביש מספר 1 לכיוון דרום".
בשבוע שעבר פרצו שריפות גדולות בהרי ירושלים שעל פי החשד נגרמו מהצתות. במשך שעות פעלו עשרות צוותים של לוחמי האש לכיבוי השריפה. סך הכל עלו באש 2650 דונם של חורש.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 14:46, 13.06.21