אחרי שעתיים וחצי: הושגה השליטה על השריפה בגג בניין ברחוב אשר גרוסברג במרכז ירושלים.סמוך לשעה 10 בבוקר, הוזנקו 11 צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים, לשריפה מפותחת בגג של מבנה תלמוד תורה וישיבה בן 6 קומות בשכונת קרית בעלז.
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה בקרית בעלז
זירת השריפה בקרית בעלז
זירת השריפה בקרית בעלז
(צילום: ענת יורובסקי)
לוחמי האש אשר הגיעו תוך זמן למקום, מארבע תחנות כיבוי והצלה סמוכות, זיהו להבות ועשן כבד המיתמרים מבניין הישיבה וכן כי חלקים מגג המבנה, וחלונות זכוכית קורסים עקב קרינת החום אל הרחוב מתחת ומסכנים את התושבים והולכי הרגל.
לוחמי האש חדרו אל הבניין הבוער, פינו מתוכו אזרחים אשר שהו בתוכו ובד בבד, החלו בפעולות משולבות לכיבוי ומניעת התפשטות האש, הן מתוך המבנה והן מהאוויר באמצעות מנופי כיבוי.
2 צפייה בגלריה
השריפה בשכונת בקעה
השריפה בשכונת בקעה
השריפה בשכונת קרית בעלז
(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
תוך כדי פעילות לוחמי האש בשריפה אל מול הלהבות האדירות וקרינת החום הכבדה, החל גג המבנה לקרוס סביבם, אולם לוחמי האש המשיכו בפעילות הכיבוי והסריקות בכדי למנוע את שריפת כל מבנה הישיבה ובכדי לשלול הימצאות לכודים במקום.
בסיום הסריקות הנרחבות ע"י לוחמי האש, לא אותרו לכודים ולא נמסר על נפגעים בשריפה. עוד נמסר ע"י מפקד כוחות כב"ה באירוע, כי נזק כבד נגרם לקומה העליונה של המבנה, אך לוחמי האש הצליחו למנוע את שריפת כל הבניין.
בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.
סגן טפסר אלי אדרי מפקד מרחב "האומה" שפיקד על הכוחות בשטח: "בשעות הבוקר, הוזנקנו לשריפה בישיבה הנמצאת בסמוך לרחוב בר אילן. כבר ביציאה מהתחנה, הבחנו בעשן שחור כבד המיתמר לשמיים ממרכז השכונה. הגענו תוך זמן קצר למקום בכוחות גדולים, וזיהינו כי מדובר בבניין של ישיבה ותלמוד תורה, אשר בוער בעוצמה בקומה האחרונה שלו.
"לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי, חילוץ אזרחים ומניעה של שריפת כל בניין הישיבה, ואכן, בזכות המקצועיות הרבה והתגובה המהירה והעוצמתית של לוחמי האש לא נשרף כל בניין הישיבה ולא נפגעו אזרחים אשר שהו בבניין ובסביבתו".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 10:25, 18.10.20