לפני כחודש ימים נדחף בחוזקה עו״ד דב פרנקל על ידי לוחמי מג״ב בשכונת מאה שערים, עתה מכריו של פרנקל הגישו עתירה לבג״צ נגד משטרת ישראל בדרישה כי זו תפטר את השוטרים המעורבים.
1 צפייה בגלריה
דרישה לפטר את שני השוטרים
דרישה לפטר את שני השוטרים
דרישה לפטר את שני השוטרים
(אילוסטרציה: ירון ברנר)
בעתירה שהוגשה על ידי עו״ד נתנאל רוזנשטיין, מכרו של עו״ד פרנקל נכתב: "ניכר באופן ברור ובלתי משתמע לשני פנים מסרטוני מצלמות וידאו, שתיעדו את האירוע כי הטחתו של פרנקל בוצעה ללא כל צורך מבצעי או להשגת מטרה חוקית כל שהיא. במילים אחרות ופשוטות: פרנקל הוטח לכביש בעוצמה רבה על ידי שוטרים, סתם".
עו״ד רוזנשטיין מבקש בעתירתו כי בית המשפט העליון יוציא תחתיו צו שיורה למפכ"ל המשטרה לפטר או להשעות את השוטרים המעורבים בתקרית החמורה. "אני מבקש מבית המשפט הנכבד לקבוע דיון דחוף בעתירה זו. העתירה מעוררת צורך בהתייחסות דחופה למבוקש בה, היא רלוונטיות ובעלת עניין ציבורי נוכח המשך משבר הקורונה במסגרתו ממשיכה משטרת ישראל לפעול בעצימות גבוהה לאכיפת התקנות וההנחיות השונות בקרב בני המגזר החרדי. ראוי שכלל המשרתים במשטרה יקפידו ביתר שאת במסגרת פעילותם במגזר החרדי על אכיפת החוק כחוק מבלי לסטות ממנו".
כאמור לאחר התקרית פרסמה המשטרה הודעה כי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה חקרה את השוטרים בחשד לתקיפה. לאחר החקירה השוטרים שוחררו בתנאים מגבילים.