"ידענו שאין כאן ריחוק חברתי": יותר מ-60 מנהלים בתיכונים בירושלים חתמו על מכתב בו הם תומכים בצוות המורים והנהלת הגימנסיה בעקבות התפשטות הקורונה במוסד. במכתבם הם אומרים: "התרענו בקול כי בתנאים הנוכחיים אי אפשר להקפיד באופן מלא על ריחוק חברתי".
1 צפייה בגלריה
סליסגברג, תיכון דרור, בויאר והגימנסיה
סליסגברג, תיכון דרור, בויאר והגימנסיה
סליסגברג, תיכון דרור, בויאר והגימנסיה
(צילום: שלומי כהן, יואב דודקביץ', עמית שאבי וענר גרין)
"אנו, מנהלים מבתי ספר על יסודיים בירושלים, מבקשים להביע את תמיכתנו המלאה בקהילת הגימנסיה העברית בכלל, ובצוות המורים והנהלת בית הספר בפרט", כתבו.
"עם החזרה להפעלה מלאה של בתי הספר רבים מאיתנו הבינו כי מוטלת עלינו משימה שהיכולת להצליח בה מוטלת בספק. כאנשי חינוך שמאמינים כי עלינו לנסות ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, הבענו את דעתנו אבל לא התווכחנו הרבה. הרי רצינו בכל מאודנו לשוב לכיתות, ללמד את התלמידים מקרוב, ולהחזיר את כולם לשגרת למידה מלאה".
במכתבם הם כותבים כי התריעו כי לא ניתן לשמור על הריחוק החברתי."ידענו, והתרענו בקול, כי בתנאים הנוכחיים אי אפשר להקפיד באופן מלא על ריחוק חברתי. בכיתות גדולות לא ניתן לשמור על מרחק פיזי של שני מטרים בין תלמידים, בימי למידה ארוכים קשה מאוד לדרוש עטיית מסיכה באופן רצוף וכמעט בלתי אפשרי לגרום לבני נוער לא להתקרב זה לזה. למרות הקושי, התגייסנו למשימה. הקפדנו ככל יכולתנו על הנהלים, אבל ידענו שאין כאן ריחוק חברתי. אנחנו מוכנים להגיד את זה היום, כי אמרנו את זה בקול גם ביום פקודה, ובכל זאת, נדרשנו לצאת לדרך וכך עשינו".
בנוסף, הם כותבים כי אין להטיל רבב בהתנהלות בית הספר. "המקרה שקרה בגימנסיה יכול היה לקרות בכל בית ספר אחר. סביר כי זה מה שיקרה בכל מקום בו תהיה הדבקה. הנגיף יעבור כאש בשדה קוצים. כולנו, החתומים מטה, מתייצבים מאחורי הנהלת הגימנסיה, במקרה הם הגיעו לשם לפנינו".
בין החותמים, מנהלי ביה"ס רנה קסין, מנהל תיכון טדי קולק, מנהל חט"ב בית חינוך, מנהלת חט"ב מכללת אורט, מנהלת תיכון דרור, מנהלת התיכון החדש בהר חומה, מנהלת תיכון בויאר, מנהלת בית ספר דנמרק, מנהל בית ספר הניסויי, מנהלת המסורתי, מנהלת אורט מינקוף, מנהל מקיף גילה ועוד רבים.
בנתיים, בתי הספר הרטמן בנים, אורט מינקוף והימלפרב החליטו להשבית הבוקר את הלימודים מחשש לחשיפה של תלמידי ביה"ס לחולי קורונה. אמש עלה מספר הנדבקים בקורונה בגימנסיה ל-160.