מכה לגלריית ברבור: העתירה שהגישה עמותת 'בר קיימא', המפעילה את הגלריה, נגד עיריית ירושלים נדחה היום (ב') בבית המשפט המחוזי. על פי העתירה, הטיעון המרכזי של העמותה היה כי העירייה החליטה שלא לפרסם את הנכס ברחוב שירזלי במרכז העיר, מטעמים פוליטיים פסולים בין היתר משום שבמקום התקיימו אירועים כגון השקת ספר על הנכבה, הקרנת סרט על חקלאים פלשתיניים מדרום חברון וכן מפגש עם קבוצת 'תעיוש' המשתייכת לצד השמאל במפה הפוליטית.
1 צפייה בגלריה
גלריה ברבור
גלריה ברבור
גלריה ברבור
(צילום: יואב דודקביץ')
הגלרייה פעלה במקום משנת 2005, ותחת כהונתו של ניר ברקת התבקשה לפנות את המבנה העירוני כבר 2015 ובמקומה הופעל גן ילדים עירוני. עוד טענה העמותה כי ההחלטה שלא לפרסם את המבנה להקצאה נובעת 'מהתנכלות לחופש הביטוי בגלריה, תוך פגיעה בחופש התרבות והשוויון".
היום כאמור דחתה שופטת המחוזי תמר בזק רפפורט את העתירה. בין היתר טענה כי "ההחלטה שלא לפרסם את המבנה להקצאה הינה החלטה עניינית מקצועית, ואיננה פרי רדיפה פוליטית".
עוד אמרה רפפורט כי אין לשייך התבטאויות פוליטיות שניתנו מפי חברי מועצה להחלטה המקצועית שהתקבלה בוועדת ההקצאות ואף הביעה תמיהה בדבר הטענה של העמותה כי מן הראוי שהדרג הפוליטי בעירייה יקיים דיון הנושא ולא הוועדה המקצועית.
השלב הבא, ככל הנראה, יהיה ערעור לבג"צ.
מי שמתייצב לצד העמותה הוא דווקא חבר הקואליציה וסגן ראש העירייה העתידי , יוסי חביליו ('מצילים את ירושלים) שאף תוקף את ליאון. "צר לי על פסק הדין של בית המשפט, אך זה לא סוף פסוק ואני מאמין שהגלרייה תערער לעליון בהמשך", הוא אומר, "אני מצר על כך שמשה ליאון המשיך את דרכו של ניר ברקת. אני אמשיך לסייע לגלריה במאבקה. גם בימים קשים אלו, המשך קיומה של גלריית ברבור חשוב לשמירה על ירושלים פתוחה ופלורליסטית ולא סגורה וחשוכה".