הנהלת הסתדרות העובדים במרחב ירושלים, שלחה הבוקר (חמישי) מכתב לפרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה ובו היא מודיעה לו כי בית החולים מתבקש לחזור בו מכל הודעה בדבר הוצאת עובדים לחל"ת על בסיס אי התחסנות, ולהימנע מכל אמירה או הודעה לעובדים להימנע מלהגיע לעבודה.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ילדים בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה ילדים בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה ילדים בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות בית החולים)
כזכור, ביום שלישי, הנהלת הדסה הוציאה הנחיה למנהלי האגפים בבית החולים לפיה מיום ראשון הקרוב, אנשי צוות שלא התחסנו עד כה ואין בידם אישור חריג לכך, לא יורשו לבוא במגע עם חולים. אמש, הוציאה ההנהלה הודעה נוספת בתופצה אישית לעובדים ובה היא מחייבת אותם להצהיר על רצונם לצאת לחל"ת או ניוד לתפקיד במסגרתו לא יבוא במגע עם עובדים ומטופלים. "משמעות כל אחת מהאפשרויות היא יצירת חשש ממשי למטה לחמו של העובד או הוצאה מיידית לחל"ת, תוך פגיעה בזכויותיו", לשון המכתב.
"עובדי בית החולים אינם 'שפן הניסויים'. אין כל הצדקה להחיל על עובדי בית החולים התנהלות ונהלים חד צדדיים, ללא הבחנה בין סוגי עובדים ומידת קרבתם הפיזית למטופלי בית החולים במסגרת העבודה, כמו גם שוני בין מטופלים שונים". אף דורש במכתבו לגנוז את דרישתה של הנהלת הדסה מהעובדים להצהיר על רצונם לצאת לחל"ת ללא הגבלת זמן לאור אי התחסנותם. על פי המכתב, טופס זה אינו חוקי, אינו עולה בקנה אחד עם האמור בתוספת לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות, ומדובר ביישום חלקי ובלתי שלם של האמור בטופס. שכן, על פי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות, במקרה של סירוב לקבל חיסון של עובד מערכת הבריאות, יצהיר על סירובו ויתעד אותו בחתימה על טופס סירוב. טופס הסירוב של עובד מערכת הבריאות יישמר בתיקו של העובד במרפאת החיסונים/פרסונל של המוסד הרפואי. חד וחלק, אמרתי גם לעובדים, אף אחד לא יוצא לחל"ת. זו פגיעה קשה במשכורות של העובדים, בעובדים עצמם, בזכויות שלהם, לא ייתכן שיוציאו אותם בצורה חד צדדית, ובטח שלא לפני החג".
מדוברות הדסה נמסר: ״זכותה וחובתה של ההסתדרות להגן על חבריה. במקרה דנן מעבר ליצירת אוירה בטוחה לעובדי בית החולים שזאת גם מחויבות ההנהלה והיא אינה יכולה לבצע את זה בשל קיום אנשי צוות לא מחוסנים, יש להנהלה חובה לשמור על מטופלי בית החולים ולא לסכנם. חייבים לזכור כי בבית חולים יש חולים עם מערכת חיסון פגועה בשל מחלות שונות ולא יעלה על הדעת לסכנם. במקום בו קיימת סכנה לבריאות ולחיים חייבת הכף לנטות לכיוון שמירת החיים ולא לטובת זכויות הפרט של עובדי הבריאות שחייבים להבין זאת״.
פורסם לראשונה: 14:58, 04.03.21